Alfa Romeo se zbavila problémů, které ji trápily od roku 2017

Dlouhých pět let trvalo, než Alfa Romeo vyřešila potíže, kvůli kterým od roku 2017 patřila na chvost startovního pole. Právě zmíněný rok byl až do letošní sezony posledním, kdy se výrazně měnila pravidla.

Štítky: Alfa Romeo Zveřejněno 19. 03 2022 — Lukáš Štěrovský

„Tehdy jsme byli úplně jiná stáj s mnohem méně lidmi, málo penězi a s rok starým motorem Ferrari. Tým dělal, co mohl, s prostředky, jaké měl k dispozici,“ popisuje technický ředitel Jan Monchaux, který se k Alfě připojil během sezony 2018.

„Auto bylo oproti těm nejlepším o čtyři až pět sekund na kolo pomalejší,“ vzpomíná na rok 2017, kdy se vlivem pravidel rapidně zvedla úroveň přítlaku. „Ale když si podíváte na poslední roky, obvykle jsme během sezony dokázali zrychlit více než většina týmů. Pro letošek bych si tedy přál, abychom nezačínali tak vzadu.“

To by se týmu mohlo splnit, zatím jeho rychlost vypadá slibně, i když na štíru bude zřejmě se spolehlivostí. To samé ale platí třeba i pro McLaren, AlphaTauri, potíže se nevyhnuly ani Red Bullu…

Sám Monchaux přiznává, že vůz trpěl vysokou poruchovostí až do testů v Bahrajnu, současný stav má za uspokojivý. Stejně tak jej těší, že změna pravidel překopala rozložení sil a prozatím vůbec není jasné, kdo je jak rychlý nebo naopak pomalý. Záležet tak bude i na jezdeckém umění.

„Bude to zajímavé. Týmy k sobě budou mít blíž, otázkou ale je, o kolik blíž to bude. Pro fanoušky to bude skvělé, pro moje dušení zdraví už méně,“ směje se Jan Monchaux.