Alesi absolvoval premiéru ve voze F1 Ferrari – a rovnou u Ferrari skončil

Giuliano Alesi v rámci testů ve Fioranu, kterých se účastnili členové jezdecké akademie Ferrari (a Charles Leclerc), poprvé usedl do vozu F1. Současně se ale jednalo o jeho derniéru. Syn bývalého pilota Ferrari Jeana Alesiho končí v jezdecké akademii i v šampionátu formule 2. Důvodem jsou chybějící finance a neuspokojivé výsledky.

Štítky: Ferrari Giuliano Alesi Jean Alesi Zveřejněno 27. 01 2021 — Lukáš Štěrovský

Francouz, který vloni obsadil ve formuli 2 až sedmnácté místo (nejlépe dojel dvakrát šestý), ve Fioranu jezdil podobně jako další členové akademie s vozem SF71H z roku 2018. Na autě měl číslo 28 stejně jako jeho otec, když v roce 1991 závodil v barvách týmu z Maranella.

„Chtěl bych poděkovat Ferrari a jeho akademii za fantastickou příležitost. Možnost dostat se do kokpitu SF71H bylo vzrušující, stejně jako jízda, během které mě můj otec sledoval. Z hlediska ovladatelnosti auto nebylo těžké řídit, ale jeho výkon byl překvapující a zdálo se, jako by neměl konce. Působivé také bylo, jak okamžité a účinné bylo brzdění,“ sdělil Alesi v podstatě už na rozloučenou.

„Tenhle test byl nejlepší možností, jak dát sbohem Ferrari. Teď mě čeká nové dobrodružství v Asii,“ nastínil Alesi junior, kam se budou jeho další kroky ubírat.

Až na výjimky členové akademie Ferrari jen nosí peníze

Giuliano byl členem akademie od roku 2016. Tři roky strávil v seriálu GP3, kde vyhrál čtyři závody a v roce 2017 skončil celkově pátý. Pak šla ale jeho forma dolů: od přestupu do F2 pro ročník 2019 spíše paběrkoval, v prvním roce skončil patnáctý, vloni ještě o dvě pozice hůře. V půlce roku změnil tým z BWT HWA na MP Motorsport, ale ani to nepomohlo.

Co ale za tímto krokem ve skutečnosti je? To pro švýcarský deník Blick objasnil Giulianův otec Jean. „Pro rok 2021 nemáme sponzora a Ferrari Giuliana vyřadilo z akademie. Prodal jsem svůj vůz F40, ale nemůžu už všechno sám dál dotovat.“

Největším problémem prý bylo rozhodnutí závodit u stáje BWT HWA. „Zaplatili jsme jim milion euro za sedačku, ale nedodrželi, co slíbili. Byla to špatná sázka. Po přestupu do MP po nás v HWA chtěli dalších 80 tisíc euro. V Evropě musíte pořád jen platit. Japonsko je v tomto mnohem férovější,“ objasnil Jean.

Jean Alesi prodal Ferrari, aby sehnal peníze na F2 pro svého syna