Pět pilotů, kteří mají po první třetině sezóny nůž na krku

Po GP Monaka jsme přesně za první třetinou ročníku 2024. Je zde hned několik pilotů, kteří jsou za očekáváním.

Štítky: Daniel Ricciardo Guanyu Zhou Kevin Magnussen Logan Sargeant Valtteri Bottas Zveřejněno 5. 06 2024 — Dominik Kovář

Jako každý rok jsme ve formuli 1 svědky nejen skvělých příběhů, ale také těch, které nejsou úplně příjemné. Zatímco Nico Hülkenberg nebo Alex Albon si svými výkony zajistili další budoucnost, je tu několik pilotů, které může na konci roku čekat vyhazov.

Daniel Ricciardo

Populární Honey Badger se do F1 vrátil po krátké pauze minulý rok díky Alpha Tauri. Jeho návrat byl značně ovlivněn zlomeninou ruky z tréninku při GP Nizozemska, celkově ale zanechal solidní dojem. Letošní rok je však pro Ricciarda nepříjemnou zkouškou. Kolega Júki Cunoda ho pravidelně poráží a rebrandované stáji RB vozí cenné body.

Aktuálně je RB na šestém místě se ztrátou 20 bodů na pátý Aston Martin. Cunoda posbíral svých 18 bodů z 19 v hlavních závodech, zatímco Ricciardových 5 bodů pochází ze čtvrtého místa ve sprintu v GP Miami. Nad australanem drží ochrannou ruku šéf Red Bullu Christian Horner. Jak dlouho? Do RB se tlačí Liam Lawson a nyní je již jisté, že Cunoda nebude povýšen do Red Bullu. Je otázkou, zda má jiné možnosti, než setrvání v RB.

Ricciardovo jasným cílem bylo místo v Red Bullu, které ale další dva roky zůstane v rukou Péreze. Může tím usměvavý australan ztratit motivaci a opustit F1?

Kevin Magnussen

Týmový hráč a nelítostný kat. Tak bychom mohli shrnout dosavadní výkony Kevina Magnussena v roce 2024. Jeho týmová práce v Austrálii a nekompromisní bránění v Miami ale nemusí na udržení sedačky stačit. Dlouhodobě si na počínání Magnussena stěžují piloti napříč celým polem. Po uplynulé GP Monaka, ať už za viníka incidentu Pérez x Magnussen označujeme kohokoli, je otázka setrvání dánského pilota v Haasu znovu na stole.

Výhodou Magnussena je fakt, že současný týmová kolega Hülkenberg míří po sezóně k Sauberu, potažmo Audi. Haas se netají tím, že uvolněnou sedačku chce obsadit mladým Olliem Bearmanem, který zazářil jako záskok za Carlose Sainze při letošní GP Saudské Arábie ve Ferrari sedmým místem v cíli. Právě na jeho adresu se však Magnussen nevyjádřil zcela lichotivě, když řekl, že se o něj v žádném případě nehodlá starat – na to má děti doma.

Americká stáj bude chtít určitě jednoho zkušeného jezdce. Trh jezdců je však plný zajímavých jmen, okolo kterých již údajně Haas krouží. Osloveni byli nebo budou údajně Ocon, Bottas, Ricciardo nebo Čou.

Logan Sargeant

Jediný americký pilot ve startovním pole zažil náročnou nováčkovskou sezónu. V té sice nakonec získal premiérový bod, ale svým týmovým kolegou byl pravidelně a s přehledem porážen jak v kvalifikacích, tak v závodech. Od Williamsu dostal přesto v roce 2024 druhou šanci, kterou zatím příliš nevyužívá.

Albonovi je sice o něco blíže, ale stále to nestačí. Dalším problémem je fakt, že na sedačku u Williamsu čeká hned několik kandidátů. To je samo o sobě pro Williams skvělá zpráva a důkaz pokroku. Největším favoritem je na druhé místo u Williamsu talentovaný Kimi Antonelli. V posledních dnech je s Williamsem spojován dokonce Carlos Sainz. Návrat Bottase? Také možný. Ve zkratce by musel Sargeant zrychlit minimálně o půl vteřiny, aby si svoji sedačku udržel..

Valtteri Bottas

Jaký je důvod setrvání Bottase u Sauberu? Jednoznačně odkoupení stáje automobilkou Audi a její plné zapojení do F1 od roku 2026. Tím se Bottas nijak netají. Bohužel pro něj to ale vypadá, že Audi má trochu jiné plány. Od příštího roku si Audi přivedlo německého pilota, kterým je zkušený Nico Hülkenberg.

Druhá sedačka je samozřejmě nadále volná, s čímž přichází řada spekulací. Největším kandidátem na místo u Audi je dlouhodobě Carlos Sainz, který dostal od německé automobilky údajně ultimátum. Pokud ho nedodrží, bude se Audi rozhlížet jinde. Ve hře je například také Esteban Ocon, který na konci roku opustí Alpine.

Pokud by Bottas zástupce Audi nepřesvědčil, nemusí se nutně jednat o jeho konec v F1. Zájem o jeho služby by měl mít Williams nebo Haas.

Kuan-jü Čou

První čínský závodník v F1 závodí za stáj Sauber (dříve Alfa Romeo) již třetím rokem. Rok od roku se zlepšuje a nyní můžeme bez ostychu říci, že je Bottasovi důstojným týmovým kolegou. Na druhou stranu nijak nevyniká a pro Audi se nezdá být zajímavou volbou. Má šanci v jiné stáji? Údajně je v komunikaci s Haasem, ale tím to pravděpodobně končí.