5 nejžhavějších témat před GP Maďarska

S GP Maďarska se šampionát F1 2024 přesune do své druhé poloviny. Na jezdce a fanoušky čekají na Hungaroringu tropické teploty.

Štítky: GP Maďarska Zveřejněno 16. 07 2024 — Dominik Kovář

Slovo “nejžhavější” dostává před GP Maďarska zcela nový rozměr. Na piloty i fanoušky totiž o víkendu v Maďarsku čekají skutečně vysoké teploty, se kterými se budou muset vypořádat. Nejprve se ale podívejme na pět nejžhavějších témat před nadcházejícím závodním víkendem.

Pérez má nůž na krku

Pravděpodobně nejsledovanějším mužem celého víkendu bude Sergio Pérez. Ve spoustě případu by za to asi byl i rád, ale pokud vám reálně hrozí vyhazov uprostřed sezóny, o pozornost nestojíte. Za posledních šest závodů získal Pérez pouze 15 bodů, zatímco jeho kolega Verstappen 119 bodů. To je žalostný rozdíl a všichni vědí, že se tento trend musí zastavit. Nejenže by měl Pérez odjet víkend bez potíží, ale také by v něm měl být konkurenceschopným – společně s Verstapennem by měl být v mixu s piloty Ferrari, Mercedesu a McLarenu. Pokud tomu tak nebude, reálně hrozí, že následující závod v Belgii pro něj bude posledním v sedačce Red Bullu.

Potvrdí Mercedes svojí formu?

Když v Rakousku zvítězil George Russell, nebylo ostudou říci, že britský pilot těžil hlavně z kolize Verstappena a Norrise. V Silverstone to již byl jiný příběh. Lewis Hamilton si deváté vítězství na domácí půdě skutečně vyjel, i když můžeme namítat, že bez tragických strategických rozhodnutí mohl McLaren slavit double.

Výkonnostní vzestup Mercedesu je však zřetelný. Jak to bude vypadat v Maďarsku? Mercedes přiveze další vylepšení, navíc se jim na Hungaroringu daří. Od roku 2020 zde pokaždé stáli na pole position. Monopostu W15 se zatím nedařilo v příliš vysokých teplotách, které budou v Maďarsku panovat. Vůz se však od té doby dost změnil, takže vysoká teplota již nemusí být nevýhodou.

Pomůžou tropy k návratu Ferrari?

Ve vyšších teplotách to naopak letos šlo Ferrari. Hungaroring má navíc hodně pomalých zatáček. Pokud vám sedí Monaku, bude vám sedět i Hungaroring. Vzhledem k prvnímu a třetímu místu z Monaka je to pro Ferrari skvělá zpráva. Od Kanady to ale i přes různé novinky na monopostu SF-24 nedokáže dát Ferrari dohromady. Maďarsko je skvělou příležitostí získat nejen kvalitní výsledek, ale také získat zpět ztracené sebevědomí, které kluci z Maranella nechali kdesi v Monaku. Psychickou vzpruhu by potřeboval zejména Charles Leclerc, který po závodu na Silverstone působil odevzdaným dojmem.

McLaren musí být stoprocentní

V podstatě od GP Číny podává McLaren konzistentní výkony, které mu zajistily umístění na stupních vítězů v osmi závodech v řadě. Během těchto osmi závodu ale tým z Wokingu vyhrál “pouze” jednou, byť mohl vyhrát minimálně čtyřikrát (a to se držím při zemi). Cestu k vítězství většinou překazil chybný úsudek pilota nebo týmu.

Ať už bude mít McLaren v Maďarsku nejsilnější monopost nebo nikoliv, potřebují z víkendu vymačkat naprosté maximum. Žádné chyby, žádné kroky vedle. Čím více využije McLaren svého potenciálu, tím více bude sebevědomý v druhé polovině sezóny. Minimálně pohár konstruktérů je stále hratelný a McLaren proto potřebuje být stoprocetní.

Trh jezdců je stále nevyzpytatelný

Carlos Sainz stále jako špunt v lahvi? Dá se to tak říct. Pomyslným špuntem ale může být i Mercedes. Pokud by si již Mercedes druhého pilota pro rok 2025 (a Sainz by to nebyl), věřím, že by měl již podepsáno i Carlos Sainz. Obě strany zatím z logických důvodů nikam nepospíchají.

V případě Mercedesu je to o něco logičtější, mají totiž více možností. Sainzovi se v případě delšího čekání mohou možnosti krátit. Nezapomeňme na to, že ještě před několika týdny jsme měli jasno o sestavě Red Bullu pro rok 2025. Nyní ani nemáme jasno, kdo bude Verstappena jezdit po letní přestávce..