Zrušme kvalifikační ‘párty módy’ motorů

Speciální kvalifikační režimy pohonných jednotek by měly být zakázány. Navrhuje to šéf Red Bullu Christian Horner s tím a odvolává se na léta existující pravidlo, podle kterého nastavení auta má být stejné na konci kvalifikace a na začátku závodu. Přes noc mezi kvalifikací a závodem jsou vozy F1 uskladněny v Parc Fermé a není dovoleno na nich pracovat a měnit součástky.

Štítky: Pohonné jednotky Red Bull Zveřejněno 27. 03 2018 — GPF1.cz

Toto pravidlo bylo prosazeno tehdejším šéfem FIA Maxem Mosleym, který bojoval proti velkým výdajům týmů. Ty spočívaly například v nasazení speciálních kvalifikačních motorů a šasi. Mosley prosadil myšlenku, aby auto, se kterým se jede kvalifikace, bylo stejné jako auto, které pojede závod. Nastavení motorů se to ale nikdy netýkalo. Christian Horner by rád viděl změnu.

“Stejně jako platí pravidla Parc Fermé od kvalifikace po závod, mělo by platit, že se nastavení motoru nemůže měnit od vyjetí z garáže (na začátku kvalifikace) po konec velké ceny,” navrhuje Horner. “Lewis v kvalifikaci na GP Austrálie zajel skvělý čas mezi Q2 a Q3. Mají speciální kvalifikační mód, který na začátku kvalifikace vůbec nepožívají. Proč by měli? Zbytečně nezatěžují motor.

Myslím, že v závodě máme rychlé auto. Daniel Ricciardo to ukázal nejrychlejším kolem, které nebylo díky pneumatikám, ale díky čisté rychlosti. Negativní je pro nás deficit v kvalifikaci. Ten ‘párty mód’. Rádi bychom se zúčastnili Lewisovy párty.”

Čtěte dále:

Konec roku 2018 je termínem pro specifikaci nových motorů

Diskuse k článku

Napsat komentář