Zrušení modrých vlajek a omezení penalizací zvýší atraktivitu závodů

Formule 1 by měla zrušit modré vlajky ve velkých cenách a omezit udělování penalizací, výsledkem bude atraktivnější závodění. Takový je názor předsedy BRDC (Britský klub závodních jezdců, který mimo jiné vlastní okruh Silverstone) a sportovního komisaře a spolupracovníka FIA Dereka Warwicka. Využívání modrých vlajek přitahuje nemalou pozornost. Rychlejší piloti si často stěžují na provoz na…

8 Štítky: Modré vlajky Pravidla Zveřejněno 23. 01 2017 — Marie Tomšíková

Formule 1 by měla zrušit modré vlajky ve velkých cenách a omezit udělování penalizací, výsledkem bude atraktivnější závodění. Takový je názor předsedy BRDC (Britský klub závodních jezdců, který mimo jiné vlastní okruh Silverstone) a sportovního komisaře a spolupracovníka FIA Dereka Warwicka.

Využívání modrých vlajek přitahuje nemalou pozornost. Rychlejší piloti si často stěžují na provoz na dráze nebo na soupeře o kolo zpátky, a tak FIA v loňském roce po rozsáhlých diskusích upřesnila jejich využívání. Také se množí stížnosti na velké množství penalizací, které jsou udělovány za závodní incidenty.

Warwick věří, že by piloti měli dostat větší volnost a s určitými situacemi by se měli vyrovnávat sami. Došlo by tak k zatraktivnění závodů. „Pravidla jsou určena podle začátku startovního roštu. Lidé, kteří mluví na brífincích pro piloty k Charliemu (Whitingovi, ředitel závodů pozd. red.) jako Vettel, Webber, když tam ještě byl, Alonso, Button, všichni zkušení kluci chtějí pro sebe to nejlepší.

Chtějí perfektní závod. Pokud volají po modrých vlajkách, piloti jsou penalizováni. Myslím, že se musíme vrátit zpět a pomoci jezdcům na opačné straně startovního roštu. Zrušit modré vlajky a zrušit všechny tyto tresty. Vraťme se ke tvrdšímu závodění.

Nechme pilota, ať vymyslí, jak předjet pomalejší auto. Tito kluci si pak více užijí závodění. Když najednou budete mít dobré piloty, jako je Lewis Hamilton, kteří budou bojovat v provozu bez modrých vlajek, bude to neuvěřitelné. To přiláká více fanoušků na Silverstone, aby shlédli GP Velké Británie.“

Warwick dodal, že se formule 1 až příliš zabývá bezpečností. Na druhou stranu nechce, aby se závodní monoposty staly méně bezpečné. Riziko by se mělo zvýšit tím, že piloti budou mít větší prostor závodit.

Bývalý pilot F1 bude pokračovat ve své spolupráci s FIA. Warwick má při vybraných závodech roli čtvrtého komisaře, který se na posuzované incidenty dívá pohledem pilota. „Letos budu dělat čtyři závody. Charlie mě požádal, abych byl v Austrálii, protože v první velké ceně s novými pravidly by to mohl být trochu boj. Opravdu se na to těším. Není to placené, ale užívám si to.

Množství dat, které máme v místnosti u sportovních komisařů, je opravdu zajímavé. Tlak brzd, úhel natočení volantu, rychlost, výjezdy ze zatáček, to všechno nepřetržitě máme k dispozici. V místnosti je také inženýr, který vše zaznamenává, takže se můžeme vrátit zpět a znovu se podívat na incident. Na okruhu máme šedesát kamer, záběry z kokpitu, mimo něj, takže můžeme zkoumat každý incident.“

Čtěte dále: Větší agresivita, méně penalizací a vyšetřování. Takový byl trend sezony 2016

Diskuse k článku

Napsat komentář