Změny v jezdeckém složení se mohou dotknout i Ferrari či Mercedesu

Spoustě pilotům letos končí jejich současné smlouvy, snadno tak může dojít k velkým přesunům i odchodům. Situace na trhu s jezdci proto bude velmi zajímavé sledovat. V roce 2015 jsme byli svědky pouze pár změn. Největším transferem byl jistě odchod Romaina Grosjeana od Lotusu/Renaultu k nově vzniklému týmu Haas. Renaultu se navíc po ukončení smlouvy s Pastorem Maldonadem otevřely dveře…

8 Zveřejněno 15. 03 2016 — Josef Nekvinda

Spoustě pilotům letos končí jejich současné smlouvy, snadno tak může dojít k velkým přesunům i odchodům. Situace na trhu s jezdci proto bude velmi zajímavé sledovat.

V roce 2015 jsme byli svědky pouze pár změn. Největším transferem byl jistě odchod Romaina Grosjeana od Lotusu/Renaultu k nově vzniklému týmu Haas. Renaultu se navíc po ukončení smlouvy s Pastorem Maldonadem otevřely dveře pro sestavení úplně nové jezdecké dvojice. Podobný scénář potkal Manor a jinak jsme další fluktuaci nezaznamenali. S přihlédnutím na tento fakt a i díky tomu, že několika pilotům končí jejich smlouvy nebo jsou před odchodem do „důchodu,“ se dá očekávat pořádná vichřice. Pojďme si proto trochu přiblížit současnou situaci.

Změny se takřka jistě nedotknou úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona ani Sebastiana Vettela, jenž mají platné smlouvy i na nadcházející období. Oba už se mohou těšit na sezonu 2017, sezonu plnou změn. Rozruch ale zřejmě nastane na pozicích jejich kolegů. Niku Rosbergovi a Kimimu Räikkönenovi kontrakty vyprší s koncem letošního ročníku. O jejich náhradách tu raději nebudeme spekulovat. Rozhodně ale stojí za zmínku jméno Maxe Verstappena, který figuruje na seznamu v Maranellu i Brackley. O tom ale později.

Ve velkém se také spekuluje o budoucnosti Jensona Buttona a Fernanda Alonsa u týmu McLaren-Honda. Konec mistrů světa ve vzduchu visí již nějakou tu dobu. Kariéra prvně jmenovaného se na cílové rovince octla už na sklonku roku 2014. Tehdy jej ale Ron Dennis nakonec přemluvil, aby Brit ještě posečkal. U Alonsa zase máme jistotu toho, že si po této sezoně vyzkouší nové auto, a až poté se rozhodne, zda u formule 1 ještě nějaký ten čas vydrží. Na každý pád, McLaren o služby svých pilotů stojí a i nadále stát bude. Záležet tak v tomto případě bude na tom, jak budou oba spokojení s pokrokem v oblasti pohonné jednotky Hondy.

Už minulý rok Red Bull vyhrožoval odchodem z formule 1 a ani před startem nové sezony si Dietrich Mateschitz, majitel nápojového gigantu, nezapomněl rýpnout, že svému slovu je ochoten dostát. Pokud by se tak skutečně stalo, ocitli by se bez práce Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat. Australanovi navíc po letošku končí smlouva, nicméně o případné nápadníky se strachovat nemusí.

Neméně zajímavé bude sledovat situaci u Williamsu. U Felipeho Massy už asi nelze počítat s nějakým větším přesunem a spousta odborníků předpokládá, že u tohoto týmu svou kariéru i uzavře. To se nedá tvrdit o týmovém kolegovi Valtteri Bottasovi, který byl v létě hodně spojován s Ferrari a stejné spekulace proto můžeme očekávat i letos.

Valtteri Bottas je jedním z aspirantů na sedačku Ferrari

Valtteri Bottas je jedním z aspirantů na sedačku Ferrari

Romain Grosjean se netají svými choutkami po sedačce Ferrari, k čemuž mu náramně nahrála dohoda s nově vzniklým týmem Haas, který s Maranellem úzce spolupracuje. Své renomé vybudoval během let strávených u Lotusu a posunul jej na jinou úroveň. Z nepředvídatelného ukvapence se stal velmi ceněný pilot. Znamená to tedy, že už máme třetího vážného aspiranta na sedačku u stáje se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Situace stejně jako loni bude do poslední chvíle nepřehledná u Manoru či Renaultu. Oba týmy si přivedly úplně nové tváře a budou sledovat, jak se jim bude dařit. Až poté se dá předpokládat, že podniknou nějaké kroky k případným změnám. To se ale zřejmě nebude týkat Kevina Magnussena, který byl pro své zkušenosti pasován do role jedničky týmu a Renault si jeho služeb velmi cení. Těžko lze také odhadovat, jak bude vypadat situace u Sauberu či Force Indie.

Na samotný závěr jsme si nechali jméno Maxe Verstappena. Právě ten svůj instinkt zabijáka odhalil hned ve své premiérové sezoně, a to ve věku pouhých sedmnácti let. A může to být on, kdo celé škatulata hýbejte se uvede do pohybu. V současné době je totiž samostatnou kapitolou na trhu s jezdci. Drahokam, který se teprve vybrušuje. Komentář Davida Crofta ze Sky Sports celou situaci trefně ilustruje.

„Jste-li Toto Wolff nebo Maurizio Arrivabene, pak na seznamu pro střednědobý až dlouhodobý kontrakt figuruje jen jedno jméno,“ uvádí komentátor.

Jak již bylo nastíněno, záležet bude na tom, na jaké housle bude hrát Räikkönen v tandemu s Vettelem. Ale co Mercedes? Uvnitř týmu řeší náladu mezi Rosbergem a Hamiltonem, ale jejich vzájemný vztah nevykazuje známky zlepšení. V této vysoké hře je asi jasné, kdo by byl oním obětním beránkem.

Čtěte dále: První závod klepe na dveře. Na koho byste před Austrálií (ne)měli sázet? 

Letos se dají předpokládat na poli s jezdci velké rošády. Změní své půsbiště Max Verstappen?

Letos se dají předpokládat na poli s jezdci velké rošády. Změní své působiště Max Verstappen?

Diskuse k článku

Napsat komentář