Změna vzhledu vozů v roce 2009 byla daleko dramatičtější než s dnešním Halo

Mistr světa z let 2005 a 2006 Fernando Alonso je přesvědčen, že by se na téma nově zavedené ochrany kokpitu a hlavy jezdce "nemělo vůbec debatovat". Přitom takový ředitel Mercedesu Toto Wolff by jej bez "váhání rozřezal motorovou pilou".

3 Štítky: Bezpečnost Halo Zveřejněno 24. 02 2018 — Tomáš Richtr

FIA učinila systém ochrany kokpitu a hlavy jezdce, kterému se přezdívá Halo, mandatorní pro sezonu 2018. Drtivá většina fanoušků jej odmítá a vášniví odpůrci se dají najít také mezi jezdci. Mezi ně ale nepatří Fernando Alonso, který jakoukoli debatu na toto téma nepřipouští. Na dotaz, zda souhlasí s tím, že po pár závodech na nový bezpečnostní prvek lidé ani nepomyslí, Alonso odpověděl:

“Ano, tím jsem si jistý. Jedná se o bezpečnostní prvek. Chrání hlavu jezdce, o tom by se ani nemělo debatovat, pokud se jedná o bezpečnostní aspekt. Ano, esteticky to není zrovna nejlepší, ale jsem si jist, že v budoucnu najde F1 způsob, jak to učinit pohlednější. Jak pro fanoušky tak i pro auta, aby vypadala lépe.”

Na stranu FIA a jejího systému Halo se staví také čtyřnásobný šampion a pilot Ferrari Sebastian Vettel.

“Ten systém mě (ve výhledu) ruší méně, než jsem čekal,” řekl Vettel před zahájením testů v Barceloně. “Už se těším na závodní dráhu. Jsem si jist, že si všichni brzo zvyknou.”

Že to bude v pořádku, si myslí také pilot Red Bullu Daniel Ricciardo.

“Abyste mě špatně nepochopili, ten vzhled se mi nelíbí. Ale jsem si jist, že to brzo nebude problém a že brzy budeme mít k diskuzi zcela jiná témata. Zejména až odstartuje nová sezona. Pamatujete si sezonu 2009, kdy auta vypadala skoro jako vozy F3 tehdy dominoval tým Brawn? Kvůli spojlerům lidé nehovořili o ničem jiném. Ale pak jsme si na to zvykli a šli dál. Jsem si jist, že změna vzhledu vozů pro sezonu 2009 byla daleko dramatičtější, než teď se systémem Halo.”

Na snímku je vlevo je vůz BMW Sauber F1.09 z roku 2009, v porovnání s modelem BMW Sauber F1.08 o rok dříve. Tehdejší změna byla motivována nutností snížit intenzitu aerodynamických turbulencí za vozem. Nový vzhled vzešel jako výsledek pracovní skupiny pro usnadnění předjíždění, vedené dnešním šéfem F1 Rossem Brawnem. Byl to ale paradoxně jeho tým, který vedle Toyoty a Williamsu přišel s nápadem takzvaných dvojitých difuzorů, které Brawnovi a Jensonu Buttonovi pomohly vyhrát titul mistra světa.

Diskuse k článku

Napsat komentář