Zmatený blog Tomáše Richtra. Shání se po názorech fanoušků

Sezona 2016 začala velmi zajímavě. Přiznám se, že mi opravdu rozdíl mezi Ferrari a Mercedesem přijde větší než kdy jindy. Ale to hovořím o režimu ‘na plný kule’. Tedy situaci, kdy jsou vozy nastavené na maximum svého potenciálu ve všech možných ohledech – kvalifikační scénář. Tady prostě Ferrari a ostatní nemají šanci. Ale v závodě…

25 Štítky: fanoušci Pneumatiky Tomáš Richtr Zveřejněno 19. 04 2016 — Tomáš Richtr

Sezona 2016 začala velmi zajímavě. Přiznám se, že mi opravdu rozdíl mezi Ferrari a Mercedesem přijde větší než kdy jindy. Ale to hovořím o režimu ‘na plný kule’. Tedy situaci, kdy jsou vozy nastavené na maximum svého potenciálu ve všech možných ohledech – kvalifikační scénář. Tady prostě Ferrari a ostatní nemají šanci.

Ale v závodě je to přesně obráceně. Ferrari je tak hodně blízko úrovni Mercedesu. Někdy mám pocit, že je Ferrari Mercedesu vyrovnané a za určitých okolností i silnější.

Hodně se toho dělo v Bahrajnu a teď v Číně. Někteří velezkušení novináři říkají, že to byl v Šanghaji jeden z nejzajímavějších závodů posledních let (zapomněli jsme již na GP Maďarska 2015?). Z pohledu čistého dění na dráze se dá souhlasit! Strašně moc jsem si užil zhruba první čtvrtinu nebo třetinu závodu, kdy se nedalo stíhat. To je adrenalinový stav, který absolutně miluji. Dobrá byla Austrálie, Bahrajn a Čína také.

Ale tím, že jsem studiu pravidel kolem pneumatik věnoval tak mnoho let, tak jsem možná ovlivněn určitým povědomím toho, proč vlastně máme tolik akcí na závodní dráze. Co je vlastně tou příčinou. A ta příčina je prostě jeden velký ‘fake’. Placebo, chemie, Matrix, prostě trochu podvod.

A během závodů se cítím tak moc povinován vysvětlením okolností předjížděcího manévru tady a předjížděcího manévru tam, že možná nemám čas si užívat ten výsledek, ať je sebevíc povrchní jako dobrý obal byť toho nejšpatnějšího produktu.

Má vůbec smysl nová pravidla kolem pneumatik vysvětlovat? Vždyť na jejich pochopení mi skoro nestačí vysokoškolské vzdělání! A to musím přiznat, že jsem nečekal, jak moc širokou škálu strategií, a tím pádem nepředvídatelnosti přinesou. Po prvních třech závodech musím uznat, že to přineslo kýžený výsledek. Byť cestou jakéhosi – puristé prominou – umělého oplodnění.

Upřímně moc stojím o názory a pohledy dalších etablovaných fanoušků F1. Zhlédl jsem záznam závodu dvakrát a nebyly to vůbec špatné akce. Dejte mi, prosím, do diskuze pod článkem Vaše krátké vyhodnocení kombinace pravidel pneumatik a zajímavého průběhu Velké ceny Číny. Budou-li originální, velmi rád se o ně podělím s ostatními ve Studiu F1 před Velkou cenou Ruska, kde se samozřejmě k důležitým aspektům z Číny vrátíme v analýze obohacené o odstup času.

Mé pocity jsou někdy schizofrenické. Takzvaných ‘nevzdělaných hejterů’ je kolem nás čím dál víc, ale mně i po těch letech přijde F1 naprosto fascinující. Ano, má obrovské problémy, a nikdo o nich v Česku nehovoří tak kriticky jako já. Ale není to Titanic. To ani náhodou. Kontaktují mě fanoušci, kterým je 12 nebo 14 let a jsou formulí 1 naprosto uchvácení! To je absolutně fantastická záležitost!

Zlobím se na Pirelli, kterému vyrostlo ego do naprosto nedůstojných rozměrů. Jsem přesvědčen, že by se daly vyrobit jiné pneumatiky, aby ta podívaná nebyla tak moc ‘fake’. Jak to naznačil Michelin. Ale úvod sezony je nad očekávání. Alespoň pro mě. Nico Rosberg si vybudoval skvělý náskok, ale Lewis Hamilton nebo jezdci Ferrari mají ještě osmnáct šancí odvrátit match ball, mohu-li coby fanda tenisu použít tento termín.

Prostě smíšené pocity. Budu rád, když se podělíte Vy o ty své. Děkuji za to.

Čtěte dále: Pirelli bylo vyslyšeno a ve formuli 1 pokračuje

V F1 se díky úpravám pravidla kolem pneumatik teď hodně předjíždí. Jedná se ale o falešný prvek...

V F1 se díky úpravám pravidla kolem pneumatik teď hodně předjíždí. Jedná se ale o falešný prvek…

Diskuse k článku

Napsat komentář