Žádná smůla, chyby pilotů a technika stály Ferrari titul

Pragmatickým způsobem se k neúspěchu v letošní sezóně postavil prezident Ferrari Sergio Marchionne. „Na smůlu nevěřím. Měli jsme s tím naložit lépe,“ nabádá zároveň svými slovy své zaměstnance k lepší práci v příštím ročníku.

Štítky: Ferrari Sergio Marchionne Zveřejněno 8. 11 2017 — Josef Nekvinda

Sergio Marchionne je člověkem, který říká vždy a všechno pěkně od plic. Pod tuto větu by se zřejmě podepsala většina jeho podřízených a ostatně sám Sebastian Vettel to před nedávnem před novináři potvrdil. A tak zatímco jiní přisuzují ztrátu titulu především smolným okolnostem, šéf Scuderie v tom vidí technické problémy a chyby pilotů.

Po loňské nevydařené sezóně bylo Ferrari zcela bez pochyby mezi hlavními adepty na titul, což se také potvrdilo. Z prvních šesti závodů odešel vícekrát vítězně právě Vettel a už v Monaku se pyšnil pětadvacetibodovým náskokem na Lewise Hamiltona. Ferrari v té době taktéž vévodilo bodovým statistikám mezi konstruktéry. Pak ovšem přišel tvrdý hit ze strany Mercedesu a nejen od něho.

Poslední vítězství, ba dokonce double, přišlo v Maďarsku, po němž už následovala promarněná asijská část, kde se ani jeden z rudých vozů nedostal ani na pódiová umístění. Britovi a jeho týmu tak byla nabídnuta neodolatelná šance, jak si zajistit čtvrtý titul. Ten konstruktérský přišel v USA a jen o týden později se slavilo znovu na počest šampiona mezi jezdci. Nepochybně to pro Ferrari musela být bolestivá ztráta ve druhé polovině šampionátu.

Komentář: Ať si hloupě vyhrožující Ferrari klidně odejde

„Co bylo špatně? Nevěřím na smůlu,“ prohlásil Marchionne, jenž nejvyšší post ve Ferrari zastává již čtvrtým rokem. „Nakonec to jen reflektuje, jak jsme s těmito záležitostmi naložili. Byla to kombinace, zejména ve druhé polovině sezóny, technických problémů a jezdeckých chyb nebo špatného odhadnutí situace.

Podle mě jsme se dost poučili. Byl to hodně bolestivý způsob učení. Druhá polovina, si myslím, odhalila některé naše slabé strukturální stránky ve směru, jakým řídíme tento byznys a bude proto zjednána náprava. Sezóna 2018 bude doufejme o mnoho lepší.“

Tolik kritika, ale na řadu přišla i sebereflexe. Marchionne na druhou stranu obhajoval finišující sezónu s odvoláním na výrazné zlepšení se. To se zrodilo prakticky z ničeho, a tak předsezónní očekávání vlastně nebyla příliš vysoká.

„Připomínám to všem, kteří mi pokládají otázku ohledně formule 1 a nejspíš jsem nejkritičtější k tomu, jak řídíme naše aktivity v F1. Kdybych se vloni touto dobou kohokoli zeptal, jak se nám vydaří ročník 2017, tak by si nikdo nevsadil na představu, že budeme mít v první polovině takovou výhodu. Zvládli jsme dobře výchozí bod, avšak nedokázali jsme dotáhnout úkol do konce. To je cíl pro rok 2018. Litujeme toho, že jsme se s tím nepopasovali lépe. Je to pravděpodobně nejlepší auto na trati za mého působení,“ připomněl dále prezident Ferrari.

Diskuse k článku

Napsat komentář