Z vyrovnaného středu pole byl v Monaku nejrychlejší Pérez, Sainz pojede z boxů

Se slavnou tratí se z týmů vyrovnaného středu pole nejlépe vypořádali jezdci týmů Force India a Toro Rosso. Nejrychlejší byl sedmý Pérez.

Štítky: Alan Permane Ben Waterhouse Carlos Sainz Felipe Nasr Force India Giampaolo Dall´Ara Lotus Marcus Ericsson Max Verstappen Monisha Kaltenbornová Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Vidžaj Mallya Zveřejněno 23. 05 2015 — Filip Fikejz

Se slavnou tratí se z jezdců středních týmů nejlépe vypořádali Pérez, Sainz, Maldonado a Verstappen, Španěl nakonec musí odstartovat z boxů.

Force India

Sergio Pérez vybojoval v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka sedmou příčku. „Vždy říkám, že kvalifikace v Monaku tvoří devadesát procent vašeho výsledku. Abyste tu byl rychlý, potřebujte věřit vozu i sobě, obojí se mi dnes podařilo. Dostat se do třetí části značí skvělou práci týmu, start ze sedmého místa znamená, že jsme odvedli dost práce i pro závod. Ve třetí části jsme vyjeli brzy, protože jsme mysleli, že bude pršet. Zajel jsem mega kolo,“ pochvaloval si. „Bál jsem se, že by se ostatní mohli zlepšit, ale naštěstí se to nestalo. Máme dobrou příležitost získat zítra důležité body. Víme, že se v neděli v Monaku může stát cokoliv, ale budu se soustředit na hladký start a dobré první kolo.“

Nico Hülkenberg se v první části otřel o stěnu, naštěstí si nepoškodil vůz, ale přiznal, že částečně vypadl z rytmu a chvíli na městském okruhu znovu hledal jistotu. Kvalifikoval se jako třináctý, ale po penalizacích soupeřů se na startu posune o dvě místa dopředu. „Mé poslední kolo bylo velmi dobré, věřím, že jsem mohl být v elitní desítce, ale bohužel jsem v posledním kole udělal menší chybu, která mě stála dost času na to, abych vypadl ze třetí části. Pochopitelně je to zklamání, zejména, když víme, jak je tu startovní pozice důležitá. Musíme vybrat správnou strategii a pokusit se získat nějaké pozice. Pokud zvolíme správně, můžeme získat slušné body,“ věří. „Kvalifikace v Monaku je vždy výzva, opravdu jsem si ji užíval. Auto se chová lépe než v Barceloně. To je potěšující. Přesto očekávám zítra náročný závod, důležitá bude péče o pneumatiky.“

Šéf týmu Vidžaj Mallya navázal na slova svých jezdců. „Dnešní výsledek je důležitou vzpruhou pro tým. Zdá se, že oba jezdci jsou s vozem spokojeni, což nám dodává sebevědomí na zítřek,“ uvedl.

Toro Rosso

Carlos Sainz se kvalifikoval jako osmý, ale během první části se nedostavil k vážení vozu a podle článku 26.1 (iv) Sportovních regulí bude do závodu startovat z boxové uličky. „Červené světlo je na vjezdu do boxů na nepřehledném místě. Viděl jsem ho pozdě, ale příště jsem na vážení zastavil a bylo to v pořádku. Měli by změnit pozici světla, protože jsem ho nemohl vidět,“ hájil se Španěl. Ke kvalifikaci pak dodal, že osmá pozice by sice vzhledem k výsledkům mohla být zklamáním, ale došlo ke splnění cíle dostat se do třetí části kvalifikace. „Byl jsem celkem spokojen, ale rozhodnutí komisařů je pro mě zklamáním. Sedmdesát osm kol bude zítra o to obtížnějších. V Monaku je těžké předjíždět, ale pokusím se udělat maximum.“

Max Verstappen obsadil desáté místo a vzhledem k penalizaci týmového kolegy se o příčku posune. Z výsledku byl zklamán. „První dvě části byly OK, i když jsem se začal trápit s pneumatikami, ale ve třetí části bylo těžké dostat pneumatiky do správné teploty. Neměl jsem žádnou přilnavost a kola se mi začala blokovat. Při posledním výjezdu jsem byl na nových gumách rychlejší jen o osm setin sekundy,“ vysvětloval. „Musíme se na to podívat a pochopit důvod. Budeme se snažit vytěžit v zítřejším závodě z dnešního výsledku co nejvíc, ale nebude to jednoduché. Pokusím se o dobrý start, vyhnout se potížím a doufám, že vybojuji více bodů.“

Zastupující technický ředitel Ben Waterhouse byl spokojen, že se podařilo dostat oba vozy do první desítky, litoval Sainzova trestu i faktu, že se nepodařilo plně využít potenciálu Verstappenova vozu. „Uvážíme-li, že pro oba je to první Monako v F1, jezdí tento víkend dobře. Těšíme se na zítřek. Naším cílem je dosáhnout s Maxem bodů, pro Carlose bude elitní desítka velká výzva. Je to Monako, stát se může cokoliv,“ zhodnotil.

Lotus

Pastor Maldonado poprvé v sezoně v kvalifikaci porazil týmového kolegu. Obsadil deváté místo, po Sainzově penalizaci se na startu posune o příčku výše. „Nebylo to tak špatné. Auto se chovalo lépe než ráno, udělali jsme pár užitečných změn. Myslím, že jsme mohli být ještě lepší, ale museli jsme chvíli počkat, abychom měli volnou trať a klesla teplota vozu,“ vzpomínal. „Osmé místo je na startu dobré, cítím, že zítra by to mohl být pro nás dobrý závod.“

Romain Grosjean při rychlém kole ve druhé části udělal chybu. V nájezdu do patnácté zatáčky zablokoval kola a ztratil zhruba čtyři desetiny sekundy. Pravděpodobně tak přišel o postup do části třetí. Skončil jedenáctý, po penalizaci pěti míst na startovním roštu za výměnu převodovky měl klesnout na šestnácté místo, po Sainzově trestu se posunul na patnácté. „Auto vypadá dobře, i když startuji až z patnáctého místa,“ věří.

Ředitel traťových operaci Alan Permane pochválil Maldonada a upozornil, že Grosjeana čeká náročný závod. „Jsme celkem spokojeni, i když by bylo lepší být před oběma vozy Toro Rosso a Force India. Je důležité, aby se Pastor pokusil předjet vozy podobné úrovně, kdykoliv to bude možné. Romain bude na začátku obklopen pomalejšími vozy, uvidíme, co dokážeme se strategií, abychom mu pomohli dostat se co nejdříve dopředu,“ upozornil.

Sauber

Pro Felipeho Nasra byla šestnáctá příčka zklamáním. „Po trénincích jsme věděli, že to pro nás bude obtížné. Musíme z našeho současného balíčku vytěžit maximum,“ uvědomuje si. „Zítra budeme potřebovat štěstí, ale jsme v Monte Carlu a víme, že se tu může stát cokoliv.“

Marcus Ericsson skončil ještě dvě příčky za týmovým kolegou. „Byla to pro nás náročná kvalifikace. Od prvního tréninku se trápíme s teplotou pneumatik, protože trať je chladnější. Měl jsem trochu smůlu s provozem, takže jsem v posledním sektoru trochu ztratil, ale to se v úzkých ulicích Monaka může stát. Zítra odvedeme maximum,“ slíbil.

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová také neskrývala zklamání. „Po trénincích bylo jasné, že to bude obtížné. Přesto jsme doufali ve víc. Ale v ulicích Monaka je možné všechno. Bude klíčové absolvovat závod bez problémů,“ uvědomuje si.

Hlavní traťový inženýr Giampaolo Dall´Ara uvedl, že týmu se podařilo snížit oproti tréninku ztrátu na soupeře před sebou. „Ale pořád to nestačilo na druhou část. Všichni víme, že předjíždění je tu téměř nemožné, ale závod je dlouhý a Velká cena Monaka je nepředvídatelná,“ připomněl.

Diskuse k článku

Napsat komentář