Z vozů není vidět, upozorňuje Button po nehodě s Wehrleinem

Buttonova letošní premiéra neměla šťastný konec. Kolidoval s Wehrleinem, byl označen za viníka nehody, načež mu byly přičteny dva trestné body v licenci, dostal penalizaci 3 míst na startu příštího podniku (skutečně čtete správně) a navíc závod nedokončil. „Z těchto aut není vidět,“ argumentoval poté.

2 Štítky: GP Monaka Jenson Button Pascal Wehrlein Zveřejněno 29. 05 2017 — Josef Nekvinda

Před startem závodu mohli být diváci u televizních obrazovek svědky vskutku vzácného momentu. Fernando Alonso v něm telefonicky z USA, a navíc v přímém přenosu, popřál svému náhradníkovi ve voze McLarenu a bývalému kolegovi Jensonu Buttonovi štěstí v závodě. Španěl pak dodal, aby byl Button opatrný na jeho vůz. Vtipná reakce Buttona, který zřejmě netušil, že se celý rozhovor bude vysílat v televizi, je kapitola jiná. Brit na Alonsovu prosbu odpověděl slovy: „Vyčůrám se ti do sedačky.“ Na to Alonso reagoval se smíchem „Ne, prosím!“.

Po penalizaci za výměnu komponent pohonné jednotky do závodu britský mazák vyrážel z pit lane a bezkonkurenčně tak kroužil na posledním místě. V šedesátém kole se zřejmě rozhodl s touto situací ještě něco udělat a zkusil na před ním jedoucího Pascala Wehrleina vcelku odvážný kousek. Motoristickou hantýrkou se takříkajíc potopil pod německého závodníka v zatáčce Portier a namísto úspěšného předjížděcího manévru nabral Wehrleina na „vidle.“ Ten skončil se svým vozem na boku a navíc opřený o bariéru, odkud se mu dlouhou dobu nedařilo dostat ven. Button tímto manévrem přišel o zavěšení a ze závodu byl taktéž nucen odstoupit.

Na vině byl podle Wehrleina jednoznačně Button. Za pravdu mu po závodě navíc dali i sportovní komisaři, kteří jej vcelku nepochopitelně potrestali pro nadcházející závod v Kanadě, kde už ovšem pojede opět Fernando Alonso, poklesem o 3 místa na startu. Nějakou tu vinu ale lze i vzhledem k Buttonově sedmi měsíční absenci odpustit. Jak sám říkal, kvůli širším vozům si nebyl zcela jist referenčními body.

„Byl jsem na vnitřku a myslel si, že ho můžu předjet. Jinak bych tento manévr nedělal. Jeho zadní pneumatiky byly zcela odepsané, jak stavěl hned v prvním kole, takže to vypadalo, že se tam po vnitřku můžu prosmýknout. Měl jsem dobrou přilnavost. Dostal jsem se na jeho úroveň a podíval se jeho směrem a vypadalo to, jako by mě vůbec neregistroval.

V těchto autech je těžké vidět, co se děje za vámi. Už jsem to tento víkend říkal týmu i FIA. Snažil jsem se to ještě tomu zabránit, ale už bylo pozdě a my se srazili. Nikdy předtím jsem neviděl auto na boku. Nevím, jestli je to těmi pneumatikami nebo jen shoda náhod. Prostě netuším. Hned jak jsem zastavil, ptal jsem se na Pascala a bylo mi řečeno, že vylezl po svých. To je dobré,“ popisoval okolnosti nehody Button.

Wehrlein i vzhledem k zranění zad, které utrpěl při lednovém Závodě šampionů, prý bude muset podstoupit další lékařská vyšetření. Zatím to ale vypadá, že by měl být v pořádku.

„Zjevil se tam odnikud. Je zjevné, že to není zatáčka k předjíždění. Byl to hloupý pokus. Znovu jsem se dotkl hlavou bariéry a budu tak muset příští týden zajít na vyšetření zad. Z auta jsem se mohl dostat sám, takže by to mohlo být v pořádku. Pochopitelně ale, že se zraněním, které jsem měl, si nemohu být jistý. Z nehody si pamatuji všechno. Bylo to jen děsivé. Brzdy začaly kouřit a já se nemohl dostat z auta, což je první věc, kterou jsem chtěl udělat, když vidíte, že se okolo vás začíná kouřit,“ dodal k celému incidentu druhý účastník.

Cvrknul jsem si, přiznává Ricciardo po kontaktu s bariérou

Diskuse k článku

Napsat komentář