Warwick: Závod měl začít dřív, ale se safety carem chyba nenastala

Nestálý steward FIA a bývalý pilot Derek Warwick si myslí, že některé věci měla formule 1 v Japonsku udělat jinak.

1 Štítky: Jules Bianchi Zveřejněno 7. 10 2014 — Jan Pastorek

Nestálý steward FIA a bývalý pilot Derek Warwick si myslí, že některé věci měla formule 1 v Japonsku udělat jinak.

Zatímco prezident FIA Jean Todt požádal své lidi o detailní zprávu o nehodě Julesa Bianchiho, veřejně se stále diskutuje o tom, jak by bývalo bylo možné incidentu předejít. Někteří bývalí piloti říkají, že na trať měl vyjet safety car hned po Sutilově nehodě, která se stala v místě, kde havaroval o kolo později Bianchi.

„S odstupem času můžete říct, že tam měl být safety car,“ komentoval Warwick pro Guardian. „Ale kdyby safety car vyjížděl pokaždé, když je na trati vyprošťovací vozidlo, způsobilo by to ve formuli 1 pozdvižení. Nenechme se unést, byla to mimořádná záležitost. Takové mimořádné situace se stávají a my musíme být opatrní, abychom nereagovali zbrkle. Nemyslím, že bychom mohli někoho obviňovat.“

„Pokud všichni chtějí safety car pokaždé, když vyjede traktor, tak fajn, můžeme to udělat. Ale nemyslím, že by to bylo nutné, je lepší, aby rozhodovali lidé jako Charlie (Whiting – ředitel závodů) a jeho tým. Rozhodnou se pokaždé správně? Asi ne, ale já budu vždy hlasovat pro to, aby v danou chvíli rozhodovali profesionálové.“

V čem ale Warwick vidí pochybení, je nepřesunutí závodu na dřívější čas, což by zmírnilo problémy s viditelností při stmívání.

„Je to absurdní. Oni, FIA, Bernie, Charlie Whiting, promotéři a pořadatelé věděli, že to počasí přichází, věděli, že bude málo světla, a já se ptám, proč v sobotu, když mohli lidi informovat, závod neposunuli na dřívější čas?“

Warwick připustil, že by taková změna mohla způsobit problémy některým televizím, které závody vysílají. Očekává ale, že se letošní Suzuka odrazí v přístupu k příštím závodům.

„Myslím, že na místech, jako je Japonsko, kde bývá problém se světlem na konci závodů, od teď uvidíte trochu dřívější starty.“

Další potenciální změnu vidí Warwick ve vybavení okruhů, kde to bude možné, měl by být jeřáb s dlouhým ramenem, díky kterému může zůstat za ochrannými bariérami a přemisťovat vozy bezpečnějším způsobem.

„Vyprošťovací vozidlo (traktor) vyjíždí, když je nehoda a není možné tam umístit jeřáb,“ vysvětloval. „Preferenci má vždy jeřáb. Mít na trati vyprošťovací vozidlo není ideální. Mělo by se na takových místech víc tlačit na to, aby tam byly jeřáby, a ne vyprošťovací vozidla? Samozřejmě. Na to je třeba se podívat.“

Diskuse k článku

Napsat komentář