Výhody získané v režimu virtuálního safety caru jsou nicotné

Režim virtuálního safety caru (VSC) lze skutečně obelhat. Byť marginálně. A pokud jej budou obelhávat všichni piloti stejně, nakonec je spravedlivý pro všechny. Současná aféra kolem systému VSC je bouří ve sklenici vody.

Štítky: FIA Pravidla Virtuální safety car Zveřejněno 17. 06 2018 — GPF1.cz

Princip virtuálního safety caru funguje v jednoduchosti tak, že přibližně každých padesát metrů software systému kontroluje rychlost pilota. Ta musí být v průměru přibližně o 40 procent nižší.

Padesátimetrové rozestupy jsou ale v trajektorii, která sleduje tvar dráhy, je tedy převážně obloukovitá. Jízdu v tomto oblouku si lze zkrátit napřímením trajektorie, kterou by pilot v závodním tempu nikdy nezvolil.

„Měli bychom mít systém, který tuto slabinu nemá. Protože tenhle nás nutí používat směšné trajektorie. Dělají to všichni, a nemyslím, že by to bylo nějaké tajemství,“ vyprávěl rozhořčeně Vettel po skončení GP Španělska. Ředitel závodů Charlie Whiting původně jeho kritiku vůbec nechápal, ale dnes již ví, co měl Vettel na mysli.

Virtuální safety car jde ošálit

„Dnes už chápu, co tím bylo myšleno,“ řekl Whiting. „Pokud lze nějak trajektorii zkrátit, vyplývají z toho naprosto minimalistické benefity, které jsou ale na úrovni 0,15 sekundy na kolo. Ve formuli 1 to už něco znamená, ale dokážeme to vyladit a učinit systém více odolný.“

Vettel dříve prohlásil, že „směšné trajektorie“ používají všichni. Pokud tomu tak doopravdy je, pak niko nezískává výhodu oproti jinému soupeři, protože všichni piloti získávají stejný časový benefit, které je beztak v závodním režimu marginální.

Diskuse k článku

Napsat komentář