Vrátí se závody s jedinou zastávkou v boxech? Nové pneumatiky Pirelli mají nižší degradaci

Šéf Pirelli Paul Hembery poskytl rozhovor, v němž se rozpovídal o nových pneumatikách. Ty by měly nabídnout vyšší přilnavost, ale i nižší degradaci. Velkou výzvou pak budou hlavně pneumatiky do mokrých podmínek, které se dočkají úprav zřejmě i v samotném průběhu roku. Sezona 2017 nabídne nová pravidla, stejně jako pneumatiky. I kvůli tomu se šéf Pirelli…

Štítky: Paul Hembery Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 12. 01 2017 — Lukáš Štěrovský

Šéf Pirelli Paul Hembery poskytl rozhovor, v němž se rozpovídal o nových pneumatikách. Ty by měly nabídnout vyšší přilnavost, ale i nižší degradaci. Velkou výzvou pak budou hlavně pneumatiky do mokrých podmínek, které se dočkají úprav zřejmě i v samotném průběhu roku.

Sezona 2017 nabídne nová pravidla, stejně jako pneumatiky. I kvůli tomu se šéf Pirelli Paul Hembery domnívá, že skutečná výkonnost jednotlivých vozů nebude známa ihned. „V Barceloně určitě týmy neukážou to, co mají v rukávu. To se ale nedozvíme ani v Austrálii. Pravděpodobnější je až Čína a Bahrajn. To by měly být tratě, kde se ukáže skutečný potenciál vozů.“

Hembery se také rozpovídal o vlastnostech nových – širších – pneumatik. Ty nabídnou nižší degradaci a až o dvacet pět procent vyšší přilnavost. To by mělo mimo jiné přinést snížení počtu zastávek v závodě. Teoreticky hrozí i situace z roku 2010, tedy v poslední sezoně s Bridgestone, kdy k vidění většinou byly jednozastávkové závody. Také se změní teplotní rozmezí, ve kterých budou pneumatiky fungovat.

Pirelli by rovněž chtělo upravit mokré pneumatiky, na něž si někteří jezdce po deštivé GP Brazílie stěžovali. „Na vývoji mokrých pneumatik jsme pracovali během celé sezony, což je něco, co v minulosti nešlo. Měli jsme jen tři dny testů, teď jich je dvacet pět, takže se můžeme věnovat mokrým pneumatikám i během sezony (například využít zpětnou vazbu jezdců, pozn. red.).

Chtěli bychom hlavně zlepšit způsob jejich zahřívání. Pokud bude pršet, budeme mít nově pevné starty, takže pneumatiky budou studené. Stejně jako u GP2, kde nejsou zahřívací dečky, se musíme pokusit přijít s gumou, která se zahřeje mnohem rychleji. Testy mokrých pneumatik se budou konat v únoru a březnu. Snažíme se získat jedno z hybridních aut, které bylo používáno v posledních měsících, a přesvědčit týmy, aby nám umožnily přístup k jejich starším vozům a nechali nás udělat o něco více práce,“ dodal Paul Hembery.

Čtěte dále: Red Bull si ponechá kontroverzní systém zavěšení, částečně ho ale přepracuje

Úprava mokrých pneumatik bude pro Pirelli jedna z největších výzev

Úprava mokrých pneumatik bude pro Pirelli jedna z největších výzev

Diskuse k článku

Napsat komentář