Virtuální safety car se debutu možná nedočká ani příští rok v Austrálii

FIA uznala, že virtuální safety car ještě potřebuje další ladění, takže není možné určit, kdy bude nasazován v závodech.

Štítky: FIA Pravidla Virtuální safety car Zveřejněno 17. 11 2014 — Jan Pastorek

FIA uznala, že virtuální safety car ještě potřebuje další ladění, takže není možné určit, kdy bude nasazován v závodech.

Virtuální safety car je reakcí na nehodu Julesa Bianchiho v Suzuce. Jedná se v podstatě o omezení, které nutí jezdce jet na vybraných úsecích trati alespoň o 35 procent nižší rychlostí než normálně. Cílem je zajistit bezpečnost v místech se žlutými vlajkami.

Tento systém testovali jezdci v USA a Brazílii, a i když FIA už reagovala na určité připomínky, ještě ho nepovažuje za vyladěný, proto zatím nemůže hovořit o jeho nasazení příští rok. „Zatím si nejsme jistí. Testy byly pozitivní, ale je třeba dalšího vývoje,“ řekl mluvčí federace pro Autosport.

Virtuální safety car má v každém případě zůstat řešením jen pro vybrané případy, které se obvykle řeší žlutými vlajkami. Regulérní safety car nahrazovat nebude, takže Bernd Mayländer bude jezdit dál.

Diskuse k článku

Napsat komentář