Shanghai: Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari)
#7 Kimi Räikkönen (GER, Scuderia Ferrari)
Chinese Formula One Grand Prix Shanghai Circuit on April 08, 2017 in Shanghai, China. (Photo by Hoch Zwei)

Druhý safety car znepříjemnil Vettelovi život

Ferrari v Číně prohrálo bitvu o vítězství s Mercedesem. Vettel zkoušel Hamiltona překonat odvážnější strategií, výjezd safety caru však jeho záměr překazil. Nakonec byl rád za druhé místo. Räikkönen nebyl spokojený především s načasováním druhého pitstopu.

Štítky: Ferrari GP Číny Zveřejněno 9. 04 2017 — Pavel Fabry

Sebastian Vettel je rád, že se mu ve Velké ceně Číny podařilo vybojovat druhé místo za vítězným Lewisem Hamiltonem, které sice po startu držel, ale přišel o něj během zastávek v boxech. Pilot Ferrari na mokré trati neodstartoval nejlépe, v úvodních zatáčkách však odrazil útok Valtteriho Bottase na druhém mercedesu.

Němec se rozhodl přezout na suché pneumatiky během fáze virtuálního safety caru, jeho soupeři však získali zastávku zadarmo, když stavěli během plného safety caru, který na trať vyjel po nehodě Antonia Giovinazziho na cílové rovince. Vettel spadl na šesté místo, které se stalo pátým po smyku Bottase, postupně si navíc poradil jak s týmovým kolegou Kimim Räikkönenem, tak piloty Red Bullu Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem, aby byl v cíli odmáván na druhém místě.

„Přechodné pneumatiky hodně odcházely, na některých místech byla trať opravdu suchá, takže jsem věděl, že dlouho nevydrží,“ řekl Vettel, který z Číny odjíždí na děleném prvním místě, má totiž stejně bodů jako Hamilton.

„Rád jsem zariskoval, při virtuálním safety caru ušetříte trochu času, když absolvujete svoji zastávku, pak ale vyjel safety car, zrovna v době, kdy jsem začínal cítit, že suché gumy jsou mnohem rychlejší. Nemohl jsem využít téhle výhody a samozřejmě jsem ztratil spoustu míst, pak jsem si ale užil vzrušující závod, na chvíli jsem se zasekl ve vláčku aut, ale nakonec jsem předjetí zvládl.

Snažil jsem se stíhat Lewise, jak jen to šlo, pokaždé, když jsem se na to cítil, když jsem zajel dobré kolo, on byl schopen odpovědět. Byli jsme podobně rychlí, mohl to být odlišný závod, ale byla to dobrá stíhací jízda.“

Souboj s bývalým týmovým kolegou Danielem Ricciardem byl velmi napínavý, na výjezdu ze šesté zatáčky se oba dokonce lehce dotkli pneumatikami. Vettel si podle svých slov souboj užil.

„Když jsem byl za Danielem, viděl jsem, jak mě blokuje na vnitřku poté, co se mi povedl výjezd ze čtvrté zatáčky. Řekl jsem si, ‚fajn, budu to muset zkusit po vnějšku (šesté zatáčky)‘, brzdil jsem hodně pozdě a tvrdě a on naštěstí neprobrzdil. Na výjezdu jsem byl v trochu nevýhodné pozici, ve špinavé stopě, ale měl jsem ostré lokty, on mě opravdu přimáčkl ke kraji, ale byla to zábava a na mě pak vyšla vnitřní stopa v další zatáčce.“

Räikkönen chtěl podruhé stavět dříve

Kimi Räikkönen ze svého závodu už tolik nadšený nebyl. V prostřední části byl dlouho zaseknutý za trápícím se Ricciardem, sám se ale potýkal s technickými problémy a nebyl tak schopen se před Australana dostat. Fin viděl také problém v tom, že jej tým ke druhé zastávce povolal příliš pozdě.

„Měl jsem pocit, že v určité chvíli zřejmě budeme muset zastavit a já bych býval byl radši, kdybychom tak učinili dřív, abychom se vyhnuli provozu, autům přede mnou, ale to se nestalo,“ stěžoval si. „Na mé straně ten pocit sílil, ale nějakou dobu to trvalo. Jaké jsou za tím důvody, to já momentálně nevím. Takhle zpětně je snadné něco říkat. Měli jsme to zvládnout lépe.

Pak už jsem měl víceméně po závodě. Dojel jsem jeden red bull, ale bylo moc pozdě. Auto se chovalo docela pěkně, ale po několika kolech jsme přišli o předek, rozhodně musíme zapracovat také na nastavení, abych byl spokojený v každé situaci.“

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.