Verstappenovi k lepší pozici mohl pomoci už jen déšť. Zklamaný Ricciardo vyhlíží další závod

Max Verstappen po solidním výkonu a skvělé obraně vybojoval pro Red Bull v Montréalu čtvrté místo. To Daniel Ricciardo zažil další závod, na který nebude vzpomínat v dobrém. Po problémech s provozem a pneumatikami dojel až sedmý. Po startu se ani jeden z red bullů neposunul polem vzhůru, ke změně pořadí ale kvůli souboji mercedesů…

Štítky: Red Bull Zveřejněno 13. 06 2016 — GPF1.cz

Max Verstappen po solidním výkonu a skvělé obraně vybojoval pro Red Bull v Montréalu čtvrté místo. To Daniel Ricciardo zažil další závod, na který nebude vzpomínat v dobrém. Po problémech s provozem a pneumatikami dojel až sedmý.

Po startu se ani jeden z red bullů neposunul polem vzhůru, ke změně pořadí ale kvůli souboji mercedesů a následnému výjezdu Rosberga mimo trať přece jen došlo. Ricciardo byl totiž Němcovým návratem zpět na závodní dráhu trochu zbržděn, což umožnilo Verstappenovi uzmout prozatímní třetí pozici, zatímco Australan se zařadil na čtvrté místo.

V prvním stintu se zdálo, že Verstappen svého zkušenějšího kolegu zpomaluje, byl tak týmem požádán, ať Ricciarda zbytečně nezdržuje. K výměně pozic však nedošlo. „Na začátku jsem šetřil pneumatiky a palivo, protože jsem věděl, že s Vettelem a Hamiltonem bojovat nemůžu. Až když se Daniel dostal těsně za mě, rozhodl jsem se, že je ten správný okamžik začít znova tlačit,“ řekl po závodě Nizozemec.

„Udělali jsme, co jsme udělat mohli, tým odvedl skvělou práci. Samozřejmě jsme chtěli skončit ještě o jedno místo lépe, před Williamsem, ale brzy jsme si uvědomili, že degradace pneumatik je příliš vysoká. Myslím, že k tomu, abychom dopadli lépe, nám mohl pomoci snad už pouze déšť.“

Vítěz Velké ceny Španělska 2016 rovněž pochválil Renault za vylepšení motoru. „Jsem velmi spokojený se svým výkonem i s výkonem nové pohonné jednotky. Mohli jsme vidět, že i Mercedes měl velké obtíže nás na oné dlouhé rovince předjet. Pořád se zlepšujeme.“

A jak si užil závěrečný souboj s Rosbergem o čtvrté místo, z nějž nakonec po Němcově smyku v poslední zatáčce vyšel jako vítěz? „Posledních deset kol jsem si opravdu vychutnal, i když bych řekl, že se jednalo o nejtěžších deset kol v mém životě.

Jel jsem čtvrtý velmi dlouho, takže jsem tu pozici nechtěl vzdát. Byla to tvrdá bitva, Rosbergova rychlost byla velmi dobrá, ale dokázali jsme se udržet před ním. A to poslední kolo, to bylo spektakulární. Když mě předjel, a pak se roztočil, pomyslel jsem si jen ‚Dobře, díky‘,“ uzavřel hodnocení závodu Nizozemec.

To Daniel Ricciardo odjíždí z Kanady, stejně jako z Monaka i Španělska, s opačnými pocity. „Neměl jsem špatný start, ale mercedesy byly velmi pomalé a já neměl kam jet. Jak se poté Rosberg vracel zpět na dráhu, tak jsem ho musel objet z vnitřku, zatímco Max byl na vnějšku, a já tak ztratil pozici.

V prvním stintu jsem byl o něco rychlejší než Max. Týmu jsem tedy řekl, že můžu být ještě rychlejší, když se dostanu na čistý vzduch. Nicméně po první zastávce jsem zablokoval kola a tím zničil sadu pneumatik. Brzy jsem stavěl znovu, ale po výjezdu z boxů jsem se dostal do provozu za Kimim. Dokázal jsem se ho držet, ale jízdou za ním jsem zničil pneumatiky a nebyl jsem už schopen ho předjet.

Bohužel to zatím vypadá, že máme dobré soboty, nikoli však neděle. Naštěstí za sedm dní přijde další šance. V Baku už snad konečně budeme mít lepší neděli. Na novou trať se vždy těším. Jedná se o městský okruh, což by měla být zábava,“ vyhlíží už další závod Australan.

Čtěte dále: Hamilton se obával o pneumatiky, naštvaný Rosberg zase o palivo

Nico Rosberg svým vyjetím mimo trať zapříčinil prohození obou red bullů

Nico Rosberg svým vyjetím mimo trať zapříčinil prohození obou red bullů

Text: Dominik Lob

Diskuse k článku

Napsat komentář