Verstappen: Jsem realista, na Mercedes ani Ferrari nemáme

Nelehkou kvalifikaci za sebou mají jezdci Red Bullu, který byl mnohými pasován do role černého koně šampionátu. V jízdách proti chronometru ale skončili jeho piloti až na pátém, respektive desátém místě, když Ricciardo dokonce havaroval. Navíc mu hrozí výměna převodovky a tím pádem pokles až na patnáctou příčku.

Štítky: GP Austrálie Red Bull Zveřejněno 25. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

Header-1000x200-01

Nizozemec, lepší z dvojice Red Bullu, po kvalifikaci zrovna nehýřil optimismem. „Není to dobré. Po těžkém víkendu a tom, co jsme viděli v testech, je to naše maximum. Vyvážení vozu je choulostivé, pořád jen něco měníme. Auto často přechází z přetáčivosti do nedotáčivosti a celkově nemá tempo. Taky nám chybí výkon. Ani z hlediska přilnavosti nejsme na úrovni Ferrari a Mercedesu. Potřebuji čistý start, protože nemáme na boj s Ferrari a Mercedesem. Jsem realista.“

Pozitivním faktorem podle Verstappena je to, že si jezdci nyní opět užívají jízdu. To ale zřejmě přinese nudnější závody. „Co se týče řízení, vozy jsou mnohem rychlejší a víc si jízdu užíváme – hlavně rychlé zatáčky v kvalifikaci, kde nemáme tolik paliva. Z hlediska závodění to ale podle mého bude nuda. Kdo vjede první do úvodní zatáčky, vyhraje.“

A co benjamínek Red Bullu říká na počínání svého týmového kolegy, který po smyku ve třetí části skončil ve zdi? „S širokými pneumatikami je těžké zachytit smyk, protože při něm náhle ztratíte spoustu přilnavosti. Něco podobného jsem zažil v testech. Normálně, pokud je auto dobře vyvážené a nepřetáčí se, se ale řídí snadněji,“ přemítá Verstappen.

Jak už bylo napsáno, Ricciardovi kvalifikace na domácí Grand Prix nevyšla vůbec podle představ. Co se podle něj pokazilo? „Stalo se to rychle. Cítil jsem, že jsou zadní kola na hraně, a pak začala klouzat. Zkusil jsem to zachytit, ale vůz se utrhl. Když teď dojde ke smyku, následkem vyššího přítlaku je to prudší, agresivnější – nachytalo mě to,“ sype si popel na hlavu.

Ricciardo ale kvůli své nehodě letošní monoposty nezavrhuje. „Člověk se pořád učí a já nebourám příliš často, takže to pro mě bylo trochu zvláštní. Vozy mají více přilnavosti, díky čemuž lépe drží na trati – jakmile se ale něco pokazí, koušou o to víc. Jsou to potvory, ale je to pozitivní fakt – mám rád taková auta,“ pochvaluje si Australan.

Diskuse k článku

Napsat komentář