Zkušený pilot – taktik nebo skromný nováček. Co je lepší?

Kevin Magnussen. Věk pouhých 24 let. Své účinkování ve formuli 1 započal v ročníku 2014, od té doby se mu podařilo vystřídat hned dva zvučné týmy – McLaren a Renault. V letošní sezoně opět začíná psát novou kapitolu své kariéry s americkým Haasem.

1 Štítky: Kevin Magnussen Zveřejněno 19. 03 2017 — Marie Tomšíková

Pilot dánské národnosti upoutal pozornost hned při svém debutu v barvách McLarenu ve Velké ceně Austrálie 2014, kde se mu podařilo získat druhé místo. Ve zbytku sezony nedokázal navázat na tento úspěch a v roce 2015 ho nahradil Fernando Alonso. Magnussen pokračoval v roli rezervního pilota, ale vzhledem k rostoucí hvězdě v podobě Stoffela Vandoorna byla šance na návrat k závodění v barvách britského týmu minimální.

V loňské sezoně hledal útočiště u nové tovární stáje Renault. Zde nahradil Pastora Maldonada, kterému se nepodařilo získat dostatečné množství finančních prostředků. Renault při svém návratu ale prokázal téměř nulovou konkurenceschopnost a Magnussen dokázal bodovat jen dvakrát. Mezitím se vztah pilota a týmu začal vyostřovat, Dán skončil a jeho dalším působištěm se stal Haas.

Mezi malým týmem Haas a velkými hráči McLaren, Renault je několik klíčových rozdílů. „Jasně, že v Haasu je to něco jiného! Tento tým je mnohem menší a netrvalo tak dlouho začít se všemi spolupracovat. Mám pocit, že už teď znám jména všech. Během svého působení u McLarenu nebo u Renaultu jsem se nikdy nedostal do této fáze. Je to tady hodně malé a intenzivní.“

Rodinná atmosféra má podle Magnussena za následek mnohem příznivější pracovní prostředí. Zaměstnanci mají možnost spolupracovat a navzájem se posouvat na vyšší úroveň.

„V rámci stáje ve formuli 1 vládne příliš vysoká úroveň konkurence mezi lidmi v týmu, mezi inženýry. Navzájem si tvoří konkurenci, což má za následek špatnou náladu i ducha. V Haasu všichni pracují společně, ne proti sobě. Nebojují o práci toho druhého. Každý je pod tlakem, ale nemají pocit ohrožení.“

Magnussen si pochvaluje i relativně jednoduchou strukturu řízení v čele s vlastníkem Genem Haasem a šéfem Güntherem Steinerem. „To hodně pomáhá, víte, na koho se máte obrátit, když máte problém. Je to zcela nový tým a zatím spolu nespolupracujeme dlouho, ale když bude nějaký problém, víte, že tam je Günther, který ten problém vyřeší a jde se dál. Myslím, že to je mnohem jednodušší, protože máme malý management a jednotnou vizi. Nejsou tam tři nebo čtyři, což je správně.“

Nová pravidla, nová aerodynamika, nové pneumatiky, to vše bude letos k vidění. „Pokud jste opravdový fanoušek motorsportu, bude se vám to líbit. To je to, co chtějí fanoušci motorsportu vidět. Chceme rychlá auta, působivý výkon, a ne něco falešného, co si můžete pustit v televizi – místo toho sledujte Big Brothera. Je hezké, že se něco udělalo s těmi podivnými nosy. Žraločí ploutve mi nevadí, myslím, že vypadají celkem dobře. Můj první pocit z nového monopostu je velmi dobrý.“

S novými regulemi ale zároveň přicházejí obavy z obtížného předjíždění. „Pokud jde o závody, možná tam bude méně předjíždění, ale myslím, že závodění bude kvalitnější. Boj bude velmi náročný. Co se týče předjíždění, nepotřebujeme velké množství, potřebujeme kvalitu. Pokud máte hodně možností předjíždět, pokud je to příliš snadné, ve startovním poli bude Mercedes, Red Bull, Ferrari, bla, bla, bla…

Výsledek kvalifikace bude výsledkem závodu. Když bude předjíždění o něco těžší, v kvalifikaci nebo v prvním kole budete překvapení. Ten kluk, co je mimo svou pozici, má o co bojovat. Když jste se dříve v prvním kole dostali na dobrou pozici, mohli jste na ni zapomenout. Snadno vás předjeli, takže tento faktor možná posílí vzrušení.“

Čtěte dále: Renault by omezil rozpočty výrobců motoru, bez žetonů se mohou prodražit

Diskuse k článku

Napsat komentář