F1 chce v roce 2019 překročit 21 závodů v sezoně

Paradoxně by přitom rádo omezilo dvojice velkých cen týden po sobě.

Štítky: FOM Kalendář Zveřejněno 3. 06 2017 — Pavel Fabry

Noví šéfové formule 1 přemýšlejí, jak do kalendáře pro rok 2019 dostat více než dosud maximálních 21 velkých cen. Chtějí přitom zároveň omezit dvojice závodů navazujících týden po sobě.

Marketingový šéf F1 Sean Bratches podle svých slov pracuje s Rossem Brawnem na přípravě finálního kalendáře pro rok 2018, ve kterém by se znovu mělo objevit 21 velkých cen. Vrátit se totiž mají Francie a Německo, zatímco odejde Malajsie. Pro další sezonu by však vedení rádo doplnilo další podniky a posílilo postavení šampionátu na významných trzích v Evropě, Spojených státech, Asii či Latinské Americe.

Na otázku ohledně plánů pro budoucí kalendáře Bratches odpověděl: “Chceme spolupracovat s našimi týmy ve smyslu rozhodování o tom, kam pojedeme. Naše představa je ale taková, že chceme jít přes číslo 21, chceme být trochu více proaktivní a přejít do ofenzívy, co se týče trhů, na které chceme dosáhnout.

Já mám k dispozici studii ekonomického dopadu na trhy, abych mohl skutečně porozumět tomu, jaké výhody ponese, když přivedeme cirkus formule 1 do města, země, obce či knížectví. Začínáme tedy identifikovat optimální kalendář v optimálních regionech.”

Ideální kalendář podle diváků

Týmy se v minulosti nechaly slyšet, že dvacítka velkých cen je maximem, které se během jedné sezony formule 1 dají reálně zvládnout. Bratches přitom podle svých slov chápe, že delší kalendář “si vybírá svou daň jak fyzicky, emočně, tak ekonomicky”. Dodává však, že Liberty Media “musí úzce spolupracovat se svými partnery na straně týmů, aby zjistila, kde se nachází horní hranice a co má pro všechny strany smysl”.

Bratches dodává, že pomoci by mohlo omezení dvojic závodů následujících jen týden po sobě. Takový krok by přitom mohl vést i ke zkrácení zimní nebo letní přestávky.

“Nechceme mít příliš mnoho dvojic závodů,” řekl. “Snažíme se je lépe poskládat podle oblastí, evropské závody, americké závody, asijské závody, je to ale obtížné kvůli počasí a smluvním omezením.”

Prezident FIA Jean Todt se o víkendu Velké ceny Monaka setkal s Rossem Brawnem, výkonným ředitelem Mistrovství světa vytrvalostních závodů Gérardem Neveuem a šéfem formule E Alejandrem Agagem, aby spolu probrali lepší plánování budoucích kalendářů s cílem vyhnout se termínovým kolizím. Brawn přitom ve Španělsku o podobných tématech jednal také se šéfem Dorny Carmelem Ezpeletou kvůli výhodnější termínové situaci také ve vztahu k MotoGP. Bratches přitom dodal, že F1 by se měla ohlížet také na kolize například s finále Wimbledonu či Světového poháru.

FIA chce zabránit termínovým kolizím F1, vytrvalostních závodů a formule E

Diskuse k článku

Napsat komentář