Ve voze F1 vidíme hůř než ostatní, oslňuje nás volant, vysvětluje Sutil svoji a Bianchiho nehodu

Adrian Sutil, který havaroval v Suzuce chvíli před Julesem Bianchim, popsal podmínky, které doprovázely jeho nehodu.

27 Štítky: Adrian Sutil Jules Bianchi Zveřejněno 8. 10 2014 — Jan Pastorek

Adrian Sutil, který havaroval v Suzuce chvíli před Julesem Bianchim, popsal podmínky, které doprovázely jeho nehodu.

Německý pilot Sauberu vyjel mimo trať v sedmé zatáčce, kde o kolo později tragicky havaroval Bianchi, když narazil do traktoru, který odklízel Sutilův monopost.

„Hodně pršelo, ale když jsme závodili, byly to jedny z nejlepších podmínek za ten den,“ popisoval Sutil minulou neděli v rozhovoru s Adamem Cooperem. „Téměř nepršelo, trať byla OK na přechodné pneumatiky. Myslím, že v době závodu jsme měli téměř hodinu bez deště. Jediné riziko bylo na konci, když se stmívalo a mrholilo čím dál víc.“

„Měl jsem opravdu potíže udržet auto na trati, pak začalo víc a víc pršet, opravdu se setmělo, takže bylo těžké vidět kaluže na trati. Velmi těsně jsem následoval Julesa, pak jsem ztratil kontrolu nad autem v osmé (sedmé) zatáčce při akvaplaningu. Dostal jsem velkou ránu a narazil do zdi. V tu chvíli jsem stejně nebyl na moc dobré pozici, ale naštěstí se mi nic nestalo, byl jsem OK, mohl jsem vystoupit.“

„O kolo později se stejná nehoda stala s Julesem, stejná chyba, jako jsem udělal já, stalo se mu to samé při akvaplaningu, ztratil kontrolu nad autem. Jen jsem ho viděl, jak vyjíždí mimo bez kontroly nad vozem.“

„V těch pár kolech se to zhoršovalo. Pneumatiky se samozřejmě blížily svému konci, takže odolnost vůči akvaplaningu už nebyla tak dobrá. Viděl jsem pár vozů klouzat dokonce i za safety carem, když jsem tam stál po nehodě, takže se tam musela zformovat docela slušná řeka. To způsobilo ty dvě nehody. Přišel déšť, pneumatiky byly na konci své živostnosti, měli jsme potíže, bylo těžké řídit.“

Podle Sutila se všem vnějším pozorovatelům mohlo zdát, že jsou podmínky dost dobré pro závodění, z kokpitu ale vše vypadalo jinak.

„Když se začne stmívat, tak problém v našich vozech je, že sice pořád vidíte, ale na volantech máme velmi zářivá světla, takže nás svým způsobem oslňují. Z helmy máme velmi omezený výhled a navíc tu máte ten světlý volant, který je nastavený na maximální světlo pro slunečné počasí, jinak bychom ho neviděli. Ale když je tma, hodně ovlivňuje vidění. V těch posledních kolech bylo s tou vodní clonou a kapkami na hledí opravdu těžké vidět.“

„Proto to občas zvenku vypadá, že jsou to podmínky, ve kterých se dá jezdit, vypadá to tak i v safety caru, protože má velké čelní sklo, ale nikdo neví, jaké je to pro nás ve vozech. Tyto vozy se velmi těžko řídí bez přilnavosti a s obrovským výkonem.“

Sutil také potvrdil, že těžší to měli piloti ve vozech z konce startovního pole, které mají významně nižší přítlak než ty vpředu, což ostatně hned po závodě uznal i Nico Rosberg.

Diskuse k článku

Napsat komentář