Ve snaze usnadnit předjíždění možná dojde na úpravu okruhu v Abú Dhabi

Co si budeme povídat, finále letošní sezony v Abú Dhabi moc dramat na dráze nenabídlo. S ohledem na to tak návrhář tratí Hermann Tilke zvažuje zatím nespecifikovanou úpravu tamního okruhu.

Štítky: GP Abú Dhabi Hermann Tilke Zveřejněno 27. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

Okruh Yas Marina si za své působení v šampionátu získal nelichotivý status trati, na které je velice obtížné předjíždět (vzpomeňte na rok 2010, kdy byl rychlejší Fernando Alonso zaseknutý většinu závodu za Vitalijem Petrovem) To potvrdil i poslední letošní podnik, ve kterém bylo k vidění minimum akce.

„Můžete se trochu vyvést na zadní rovince, ale jakmile se dostanete do posledního sektoru… je to skvělá trať, ale bohužel nevyhovuje současným vozům. V posledním sektoru nelze jet blízko za vozem před vámi,“ tvrdí například Lewis Hamilton. „S Valtterim máme stejné auto, bylo mezi námi jen pár desetin na kolo, ale stejně jsem ho nemohl předjet, pokud by nechyboval. A i kdyby ano, s těmi obrovskými únikovými zónami by se možná dokázal vrátit na dráhu a nepřišel by o vedení.

Podle inženýrů tu musíte jet o vteřinu a čtyři desetiny na kolo rychleji, abyste mohli předjet. Nezáleží tak na tom, kdo je před vámi, je to obtížné s každým. Jakmile se totiž dostanete vteřinu a dvě desetiny za jiný vůz, je to jako byste narazili do zdi a zastavili. Začnete klouzat všemi čtyřmi koly, v závodě to bylo jako při rallye,“ štvalo letošního mistra.

Podobného názoru je i Valtteri Bottas. „Je to trať, kde je, hlavně ve třetím sektoru, vážně těžké jet za jiným vozem. Jakmile se k někomu přiblížíte, začnete ztrácet. Cítil jsem to při předjíždění aut o kolo pozadu. Věděl jsem, že Lewis bude mít potíže držet se za mnou v posledním sektoru. Mohl jsem tak kontrolovat závod. Všichni vědí, že se tu těžko předjíždí.“

I proto dvorní návrhář formule 1 Hermann Tilke, který stál právě i za okruhem v Abú Dhabi, zvažuje změnu trati ve snaze zjednodušit předjíždění. „Máme nápad na změnu jedné zatáčky. Je to malá změna, ale mohla by mít velký vliv. Řešíme to.“

Jenže ani úprava okruhu nemusí být předjíždění nápomocná. Jak to? „Pokud se vozy seřadí od nejrychlejší po nejpomalejší, pak prostě nemůžete předjíždět. Co se s tím dá dělat? Když je nejrychlejší auto vepředu a pomalejší je za ním, co můžeme dělat? Možná je nedostatek předjíždění chybou aut, možná okruhu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář