V čem se liší dominance Mercedesu od éry Red Bullu?
Šéf Red Bullu Christian Horner je přesvědčen, že dominance Mercedesu má negativní vliv na celou formuli jedna. Forma německé stáje se ale současně liší od té, kterou oplýval Red Bull během svých vítězných let. Mercedes vyhrál v letech 2014 a 2015 Pohár konstruktérů i Pohár jezdců, Lewis Hamilton v obou ročnících porazil kolegu Nika Rosberga. Německá stáj…
Šéf Red Bullu Christian Horner je přesvědčen, že dominance Mercedesu má negativní vliv na celou formuli jedna. Forma německé stáje se ale současně liší od té, kterou oplýval Red Bull během svých vítězných let.
Mercedes vyhrál v letech 2014 a 2015 Pohár konstruktérů i Pohár jezdců, Lewis Hamilton v obou ročnících porazil kolegu Nika Rosberga. Německá stáj pokaždé uzmula šestnáct z devatenácti možných výher a získala dvacet tři výher, kdy její jezdci brali první i druhé místo.
Red Bull vyhrál čtyři po sobě jdoucí šampionáty v předchozí ,éře‘, tedy v letech 2010 až 2013, a to díky Sebastianu Vettelovi. Christian Horner si přesto myslí, že současná situace kolem Mercedesu je odlišná.
„Předvídatelné výsledky a vítězové jsou obtíží pro jakýkoliv sport. My byli obviněni z toho samého, ale užívali jsme si pokračující úspěch a dlouhověkost sportu. Jenže ve dvou případech při našich výhrách byl titul rozhodnout až v posledním závodě a nikdy jsme neskončili na první a druhé příčce v šampionátu jezdců,“ vysvětluje šéf rakouské stáje.
„Nevyhnutelnost a předvídavost lidi ubíjí. Nemyslím, že kdokoliv chce vidět Alonsa, jak se jen projíždí, chceme ho vidět bojovat o výhry. Stejně jako chceme vidět Daniela Ricciarda či Sebastiana Vettela bojovat proti Lewisu Hamiltonovi a Niku Rosbergovi. Nelze ale očekávat, že toho týmy dosáhnou. To je otázka na řídící orgán, aby přišel s odpovídajícím pravidly, která tohle splní.“
Horner se nebál ani konkrétně jmenovat. „Prezident FIA Jean Todt a držitel komerčních práv Bernie Ecclestone by měli udržet dominanci Mercedesu na uzdě. Existují věci, které je potřeba do budoucna vyřešit,“ dodal dvaačtyřicetiletý Angličan.
„Je životně důležité mít silné vedení a držitele komerčních práv, kteří se budou zabývat potřebami fanoušků. Protože bez nich by nebyla formule jedna. Ta v konečném výsledku musí být show, zábavou a musí oslovit masy lidí. Pravidla jsou ale beze změn pro příští rok, takže Mercedes bude pokračovat v dominanci,“ uzavřel Christian Horner.
I přes argumenty, které šéf Red Bullu předložil, působí jeho prohlášení prazvláštně, pokud přihlédneme ke statistikám z období dominance jeho týmu. Vážně se éra Red Bullu nepodobala té Mercedesu? Posuďte sami – jeden příklad za všechny.
Pole position v roce 2011:
Trať | Vítěz | Tým |
---|---|---|
1. Austrálie | Sebastian Vettel | Red Bull |
2. Malajsie | Sebastian Vettel | Red Bull |
3. Čína | Sebastian Vettel | Red Bull |
4. Turecko | Sebastian Vettel | Red Bull |
5. Španělsko | Mark Webber | Red Bull |
6. Monako | Sebastian Vettel | Red Bull |
7. Kanada | Sebastian Vettel | Red Bull |
8. Evropa | Sebastian Vettel | Red Bull |
9. Velká Británie |
Mark Webber | Red Bull |
10. Německo | Mark Webber | Red Bull |
11. Maďarsko | Sebastian Vettel | Red Bull |
12. Belgie | Sebastian Vettel | Red Bull |
13. Itálie | Sebastian Vettel | Red Bull |
14. Singapur | Sebastian Vettel | Red Bull |
15. Japonsko | Sebastian Vettel | Red Bull |
16. Korea | Lewis Hamilton | McLaren |
17. Indie | Sebastian Vettel | Red Bull |
18. Abu Dhabí | Sebastian Vettel | Red Bull |
19. Brazílie | Sebastian Vettel | Red Bull |
Diskuse k článku