V Bahrajnu bude pokračovat šachová partie s pneumatikami. Co můžeme čekat?

Kvalifikace zklamáním, pravidlo ohledně volby pneumatik příjemným překvapením, takové je očekávání pro závodní víkend v Bahrajnu. Strategie se budou různit i na Středním východě, což na tamní trati slibuje napínavou podívanou s mnoha souboji. Poslední březnový víkend karavana jménem formule 1 putuje do Bahrajnu, kde na ni čeká další výzva. Tentokrát však pouštní. S sebou si přiváží…

Zveřejněno 30. 03 2016 — Josef Nekvinda

Kvalifikace zklamáním, pravidlo ohledně volby pneumatik příjemným překvapením, takové je očekávání pro závodní víkend v Bahrajnu. Strategie se budou různit i na Středním východě, což na tamní trati slibuje napínavou podívanou s mnoha souboji.

Poslední březnový víkend karavana jménem formule 1 putuje do Bahrajnu, kde na ni čeká další výzva. Tentokrát však pouštní. S sebou si přiváží nepříliš populární eliminační kvalifikační formát, nicméně stejně jako v Melbourne by nám to mohl vynahradit nedělní závod. Nové pravidlo kolem volby pneumatik, byť je mírně řečeno zašmodrchané, zdá se poněkud uvolnilo ruce týmovým stratégům. Dá se proto očekávat, že taktická bitva bude hlavní atrakcí i na Sakhiru.

Pakliže tedy kvalifikace byla zklamáním, je nutno na druhou stranu vyzdvihnout právě toto pravidlo umožňující pilotům volbu ze tří směsí pneumatik. Chybělo-li ale někomu v Melbourne dostatek předjížděcích manévrů a soubojů na trati, pak právě Bahrajn je místem, který může nabídnout zcela jiný obrázek.

V Bahrajnu se startuje za světla a dojíždí za tmy. V průběhu se tak mění i teplota dráhy, která se velkou měrou podílí na degradaci pneumatik. V tomto směru se s klesající teplotou snižuje i jejich opotřebení. Výhledově nám má počasí pro kvalifikaci a nedělní závod nabídnout teplotu okolo 25 stupňů.

„Vzhledem k tomu, že je to v podstatě noční závod, je to mnohem více vzrušující. Pneumatiky vydrží o něco déle a vy tak v závodě můžete tlačit o něco déle,“ popisuje své zkušenosti pilot Red Bullu Daniel Ricciardo.

Loni to bylo Maranello, které Brackley pořádně dýchalo na záda a právě díky vhodnému managementu s pneumatikami. Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen pro letošek zvolili o dvě sady středně tvrdých gum více než Lewis Hamilton s Nikem Rosbergem, a to i přesto, že Ferrari to v porovnání s Mercedesem na nich tolik nejede. Preferovanou směsí v loňském závodě byly žlutě označené gumy, tedy soft. Do strategie ale letos nově promluví třetí sada pneumatik.

pirelli

Klíčem totiž opět bude kvalifikace, respektive super-měkká směs, na které jezdci první osmičky vyrazí do závodu. To zároveň pořádně zamíchá kartami, neboť loni nejčastěji jezdci startovali na měkké sadě, přezouvali opět na měkké a dojížděli na středně tvrdé. Letos to pro prvních osm nebude možné. Alternativou tak bude strategie super měkká – měkká – střední.

Uvidíme, jak to nakonec všechno s pneumatikami bude. Už nyní ale můžeme tvrdit, že pakliže toto pravidlo přispělo k dramatičnosti závodu v Melbourne, pak na trati jako je Bahrajn, která nabízí více možností k předjíždění, to může být opravdu pěkná mela.

„My už víme, že existuje výrazný rozdíl mezi alokacemi týmů na tento závod a viděli jsme několik překvapení. Velkým pozitivem z Melbourne je, jak dobře nová pravidla fungují z hlediska diverzifikace strategií. Očekáváme, že tady to nebude jiné,“ uvedl Paddy Lowe, technický šéf Mercedesu.

Čtěte dále: Šok! Nová kvalifikace zůstává pro Bahrajn. Uvidí se až potom

Pirelli

Diskuse k článku

Napsat komentář