Ukázal se di Resta natolik, aby dostal další šanci?

Jak sám Paul di Resta poznamenal, žehlil si košili a přeříkával si témata, která měl přichystaná pro přenos těsně před tím, než přišel „povolávací rozkaz“ Williamsu. Věděl, že půjde o fyzicky náročný úkol, ale nevěděl, že v závodě ho zradí malé boty.

Štítky: Paddy Lowe Paul di Resta Williams Zveřejněno 1. 08 2017 — Josef Nekvinda

Jednatřicetiletý Skot převzal povinnosti Felipeho Massy poté, co se Brazilcův zdravotní stav ukázal být natolik vážný, že v dalším průběhu víkendu nemohl pokračovat. Paul di Resta proto naskočil už do kvalifikace, kde si nevedl vůbec špatně. Skončil sice devatenáctý, avšak bez jediného tréninku ve voze specifikace 2017. Samotný závod nedokončil pro únik oleje, kdy v šedesátém kole odstoupil.

Už po před samotnou velkou cenou naznačoval, že pro něho bude největší výzvou fyzická připravenost sebe sama. A ačkoli si později stěžoval na bolest ramene, nepříjemnější mu byla jiná záležitost – malé boty. „Bylo to fakt náročné. Zcela jednoznačně jsem cítil ramena, ale tou nejzávažnější otázkou byly moje nohy. Boty jsou trochu menší. Moje nohy mě vyčerpávaly,“ sdělil své pocity di Resta.

Pro fanoušky formule 1 a motorsportu obecně není jméno tohoto skotského závodníka nikterak neznámé. Di Resta v dřívější době závodil pro Force Indii, se kterou se po sezóně 2013 a třech letech strávených u týmu rozloučil. Poté své zájmy přesměroval do DTM, kde se upsal ke službě v Mercedesu. I za tím účelem, aby zvýšil své šance na návrat do F1. Jenže vidina plnohodnotného návratu je momentálně je spíše během na dlouhou trať. Vzal tak za vděk příležitostí od Williamsu, kde znovu mohl přesvědčit o svém potenciálu.

„Nikdy nevíte, já bych rád,“ sdělil di Resta právě k tématu své cesty zpět do F1 už s vyhlídkami pro rok 2018. „Není žádným tajemstvím, že bych chtěl usednout do vozu formule 1. Povedlo se mi přinejmenším, doufám, ukázat, že jsem spolehlivý rezervní pilot. Snažil jsem se k tomu přistupovat co nejvíce profesionálně a vytěžit maximum (zkušeností – pozn. redakce), než to promarnit za něco, na co stejně nebylo.“

Jeho výkonem byl doslova oslněný šéf techniků Williamsu Paddy Lowe, který zároveň potvrdil, že di Resta skutečně nikdy před tím neusedl za volant vozu FW40 a na simulátoru byl naposledy někdy před úvodním podnikem sezóny. Tedy před březnovou Grand Prix Austrálie.

„Za takových okolností odvedl naprosto brilantní práci. Byla tam spousta procedur jako starty závodu nebo příprava pneumatik s nimiž nebyl předtím obeznámen, ale předvedl úctyhodný výkon. Vyhnul se problémům, jezdil konzistentně a na konci závod měl slušnou zpětnou vazbu. Jediná škoda, že jsme mu neposkytli auto, se kterým by se dokázal dostat do cíle,“ shrnoval Lowe výkony di Resty.

Diskuse k článku

Napsat komentář