Je nedostatek náhradních dílů. Proto týmy málo jezdily

Mokro nebylo skutečným důvodem, proč se jezdci během prvních dvou tréninků drželi spíše v boxech. Malý manévrovací prostor týmům poskytovalo omezené množství náhradních dílů, jež mají na první závod v Melbourne k dispozici. Z toho důvodu byla účast při prvních dvou trénincích tak bídná. Možná jste si při pohledu na výsledkovou listinu obou tréninků říkali,…

Štítky: Felipe Massa Mercedes Pat Symonds Williams Zveřejněno 18. 03 2016 — Josef Nekvinda

Mokro nebylo skutečným důvodem, proč se jezdci během prvních dvou tréninků drželi spíše v boxech. Malý manévrovací prostor týmům poskytovalo omezené množství náhradních dílů, jež mají na první závod v Melbourne k dispozici. Z toho důvodu byla účast při prvních dvou trénincích tak bídná.

Možná jste si při pohledu na výsledkovou listinu obou tréninků říkali, proč piloti vesměs odkroužili tak malý počet kol. Zprvu by se mohlo zdát, že na vině bude počasí. Vysvětlení ale na sebe nenechalo dlouho čekat a potvrdilo tak prvotní spekulace o tom, že týmy mají velmi omezený počet náhradních dílů.

Toto potvrzení přišlo z Williamsu, ale i dalších stájí. Právě z pohledu týmu z Grove šlo o velmi skromný den, co do počtu odjetých kol. Celkem si Felipe Massa a Valtteri Bottas v obou trénincích připsali pouze 14 kol. Na otázku Autosportu, zda byl na vině skutečně nedostatek komponent, Massa reagoval:

“Ano, máme docela málo dílů, proto jsme tolik nejezdili. Viděli jsme, že další týmy také nejezdí, takže možná měly podobné problémy jako my.”

Omezený sortiment má také Mercedes a Nico Rosberg této situaci ještě přitížil, když v odpoledním tréninku zničil přední přítlačné křídlo vinou nezvládnutého aquaplaningu. Právě to zároveň rozhodlo o tom, že se Williams raději stáhl do ústraní.

“Rozhodli jsme se kvůli tomu zůstat v garáži, protože pokud bychom havarovali, byl by to pro nás docela problém při pohledu na množství náhradních dílů, které tu máme pro zisk dobrého výsledku,” dodává Massa.

Sezona se ještě naplno nerozběhla a Pat Symonds, technický ředitel Williamsu, už ve čtvrtek varoval, že mokrý závod by mohl v pozdější fázi ročníku týmům pořádně zatopit. Plánování výroby by totiž mohlo jednotlivé stáje dostat pod tlak.

“Myslím, že mnoho lidí si neuvědomuje důležitost tohoto závodu dříve než na dva týdny dopředu. Stavba vozu formule 1 je ale docela dlouhodobý projekt, takže už začínáte s jasně stanoveným datem. Kdybychom vycházeli z těchto dvou týdnů, pak tento projekt od nuly jednoduše nelze zvládnout.

Upřímně si myslím, že všichni jsou za svými očekáváními. Jsem si jistý, že je tu spousta lidí, kteří by neradi závodili za mokra navíc se zdmi tak blízko trati, protože tu nemají tolik náhradních dílů, kolik by si přáli,” uvedl Pat Symonds.

Problémy s nedostatkem dílů už potvrdili i jezdci Renaultu a Sauberu. Nikomu se tak za mokra nechtělo na trať, a proto všichni doufají v suchý průběh posledního tréninku a kvalifikace.

Čtěte dále: Sezona začala. Zmáčený trénink vyhrál… Hamilton

Ani Marcus Ericsson ze Sauberu si trať v Melbourne příliš neosahal. Důvodem je nedostatek náhradních dílů

Ani Marcus Ericsson ze Sauberu si trať v Melbourne příliš neosahal. Důvodem je nedostatek náhradních dílů

Diskuse k článku

Napsat komentář