Týmy si navrhly bláznivý formát kvalifikace. Již letos

Týmy F1 navrhly velmi výrazné změny formátu kvalifikace. Tyto změny, pokud budou schváleny, budou mít za následek daleko intenzivnější dění během kvalifikace, která rozhoduje o pořadí na startovním roštu. Jedná se pouze o návrh, který je výsledkem jednání zástupců F1 v Ženevě, tvořící takzvanou Komisi F1, kde se zainteresované strany snaží dohodnout na pravidlech pro…

16 Štítky: kvalifikace Pravidla Zveřejněno 23. 02 2016 — Tomáš Richtr

Týmy F1 navrhly velmi výrazné změny formátu kvalifikace. Tyto změny, pokud budou schváleny, budou mít za následek daleko intenzivnější dění během kvalifikace, která rozhoduje o pořadí na startovním roštu.

Jedná se pouze o návrh, který je výsledkem jednání zástupců F1 v Ženevě, tvořící takzvanou Komisi F1, kde se zainteresované strany snaží dohodnout na pravidlech pro sezonu 2017. Konec měsíce února je totiž závěrečným termínem. Formát změny kvalifikace by ale začal platit už letos.

Současný formát kvalifikace se po letech usadil na následující podobě: hodina se skládá ze tří částí a z prvních dvou částí vypadne vždy pětice nejpomalejších (tito nejpomalejší se pak postaví na poslední místa na startu). Ve třetí části (vždy deset nejrychlejších) se pak utká o zisk pole position, přičemž tato část rozhodne o postavení na prvních deseti místech na startu.

Rozdělení na třetiny by zůstalo zachováno, byť s odlišnou délkou (Q1 – 16 minut, Q2 15 – minut, Q3 – 14 minut). Změnila by se sekvence toho, jak kdo vypadává z kvalifikačního klání.

Q1 (16 minut) – první pilot by vypadl už po 7 minutách. Poté by vypadl vždy každý pilot po 1,5 minutě, až by jich bylo eliminováno sedm. Patnáct by jich postoupilo do Q2.

Q2 (15 minut) – první pilot by vypadl už po 6 minutách. Poté by vypadl vždy každý pilot po 1,5 minutě, až by jich bylo eliminováno sedm. Osm (místo deseti) by jich postoupilo do Q3.

Q3 (14 minut) –  první pilot by vypadl už po 5 minutách. Poté by vypadl vždy každý pilot po 1,5 minutě tak, až by v posledních 90 sekundách zůstali jen dva.

Návrh obsahuje navíc myšlenku, že ten, kdo by zrovna vedl šampionát, by byl pro kvalifikaci vybaven určitou časovou penalizací, pro účely zdramatizování.

Výše popsaný návrh formátu kvalifikace je ideou týmů. Schválit jej musí Světová rada motorsportu, která by jej zavedla do znění sportovního řádu. Pravděpodobnost schválení takového návrhu se dá nyní jen těžko odhadnout. Situace se může měnit velmi rychle.

Světová rada zasedá již příští týden, 4. března, během posledního dne předsezonních testů.

Návrh této úpravy neexistuje v konkrétní podobě znění sportovních pravidel, což je důležité pro schválení.

Čtěte dále: Nová sezona nabídne díky pneumatikám rozmanité výsledky

Úprava kvalifikace by mohla pořádně zamíchat startovním roštem

Úprava kvalifikace by mohla pořádně zamíchat startovním roštem

Diskuse k článku

Napsat komentář