„Tým mi dluží drink,“ aneb jak Magnussen dojel na bodech navzdory absenci pití ve voze

Pilot Renaultu Kevin Magnussen dokázal odjet celou Velkou cenu Singapuru, fyzicky možná nejnáročnější závod sezony, bez možnosti jakkoli doplnit tekutiny. Přesto dojel na desátém místě a pro tým tak získal důležitý bod. Dvě hodiny závodění, spousta zatáček a teploty kolem třiceti stupňů Celsia – to vše dělá ze závodu na okruhu Marina Bay pro piloty…

Štítky: Kevin Magnussen Renault Zveřejněno 19. 09 2016 — Dominik Lob

Pilot Renaultu Kevin Magnussen dokázal odjet celou Velkou cenu Singapuru, fyzicky možná nejnáročnější závod sezony, bez možnosti jakkoli doplnit tekutiny. Přesto dojel na desátém místě a pro tým tak získal důležitý bod.

Dvě hodiny závodění, spousta zatáček a teploty kolem třiceti stupňů Celsia – to vše dělá ze závodu na okruhu Marina Bay pro piloty nejnáročnější událost roku. Kevin Magnussen po šedesáti jedna kolech vypadal opravdu velmi vyčerpaně, není se však čemu divit. Pilot Renaultu ze zatím neznámých důvodů nevypil během celého klání ani kapku vody. Navzdory tomu získal krásné desáté místo a pro tým z Estone tak vybojoval letos teprve druhé umístění v nejlepší desítce.

„Psychicky to bylo velmi náročné. Ve voze jsem neměl žádnou vodu, takže závod byl opravdu velmi vyčerpávající,“ řekl Dán pro web Autosport. „Nevím, co bylo za problém, jestli chyběla voda, nebo nefungovala láhev. Tak či onak, tým mi rozhodně dluží drink! Nakonec jsem se s tím prostě musel srovnat v hlavě a zvyknout si na to,“ uzavřel povídání o svém singapurském trápení Magnussen.

Dánský pilot byl jedním z mála, kteří za celý závod nevyužili měkkou sadu pneumatik. To byl podle něj klíč k tomu, aby po více než čtyřech měsících opět dojel na bodech. Na devátého Kvjata a osmého Péreze přitom ztratil méně než deset sekund. „Měl jsem skvělý start, ten se mi opravdu povedl, a i díky postartovní nehodě jsem získal několik pozic. Od této chvíle jsem se staral o pneumatiky a dařilo se mi. Klíčem úspěchu ale byla správná strategie.

Tým poznal, že se nám daří s pneumatikami a pro závěr zvolil dva stinty na super-měkkých pneumatikách. Vyvážení vozu bylo dobré, takže jeli na dvě zastávky s ultra-měkkými a super-měkkými pneumatikami. Mělo to být naprosto nemožné, ale udělali jsme to a nakonec se to vyplatilo.

S lepší maximální rychlostí bychom možná ještě překonali Toro Rosso a Force Indii. Ale i tak jsem velmi spokojen s výsledkem. Tým přes celý víkend odvedl vážně dobrou práci a každý jeho člen si tento úspěch zasloužil,“ uzavřel šestnáctý muž průběžného pořadí.

Čtěte dále: Jezdci Mercedesu v Singapuru žádný problém s brzdami neměli. Šlo jen o obezřetnost

Diskuse k článku

Napsat komentář