TV grafika nabídne detailnější informace o pneumatikách

S upravenými regulemi pneumatik pro rok 2016 se aktuální TV grafika jeví jako nedostačující. Pirelli tak s FOM pracuje na tom, aby bylo schopno zajistit více informací během přenosu závodu. Nová pravidla ohledně pneumatik by měla vést k rozmanitým strategiím ze strany jednotlivých týmů. Počet dostupných směsí pro závod totiž stoupne ze dvou na tři (zjednodušeně řečeno, realita…

Štítky: Pirelli Pneumatiky TV Zveřejněno 27. 01 2016 — Lukáš Štěrovský

S upravenými regulemi pneumatik pro rok 2016 se aktuální TV grafika jeví jako nedostačující. Pirelli tak s FOM pracuje na tom, aby bylo schopno zajistit více informací během přenosu závodu.

Nová pravidla ohledně pneumatik by měla vést k rozmanitým strategiím ze strany jednotlivých týmů. Počet dostupných směsí pro závod totiž stoupne ze dvou na tři (zjednodušeně řečeno, realita je poněkud jiná).

Právě variace ve výběru sady mohou ale zamotat hlavy fanouškům. Podle některých ohlasů je už tak F1 pro laického diváka obtížná k pochopení, takže výše popsaný jev určitě sledování královny motorsportu neusnadní. To ví i manažer Pirelli pro závody, Mario Isola, který doufá v řešení.

„Máme k dispozici všechna data, protože disponujeme systémem, který je integrován s FOM. Je to systém, který posílá všechny informace do televize. Takže pracujeme s FOM na tom, abychom dostali všechny informace v živém čase během závodu každému divákovi. Aby pochopil, co se na trati děje.

Myslím, že je i pro média velmi užitečné vědět, jaká je situace a možná strategie. S novými pravidly, kdy je de facto možné vybrat si deset různých směsí ze třinácti, doufám v to, že budeme svědky mnoha různých strategií a zajímavých závodů.

Potřebujete mít informace o tom, jaké pneumatiky má pilot na voze, ale i které ze směsí jsou dostupné v boxu. I to by mělo být zahrnuto v TV vysílání. Je to podobné loňskému roku, kdy divák díky barvám v každý moment věděl, jakou sadu má na svém voze pilot. To se nezmění.

Naší prací je zajišťovat informace. Takže když závod začne, piloti mají obvykle šest dostupných sad, a my musíme divákům předat informaci o tom, jaké to jsou. Jakmile přijde zastávka u mechaniků, odškrtne se jedna směs a divák bude moci začít přemýšlet: ,Možná poslední stint bude na měkké gumě, nebo tvrdé nebo jakékoliv jiné‘. To je to důležité, co musíme poskytnout během závodů,“ prohlásil Mario Isola.

TV diváci by se v množství dostupných směsí během závodu ztratit neměli

TV diváci by se v množství dostupných směsí během závodu ztratit neměli

Diskuse k článku

Napsat komentář