Toto Wolff je dalším kritikem Maxe Verstappena, nelíbí se mu jeho agresivita

Šéfovi Mercedesu se nelíbilo počínání mladého Nizozemce, který agresivním manévrem po startu GP Mexika v první zatáčce vytlačil Nika Rosberga z trati a výrazně tak ohrozil jeho závod, potažmo i naděje na zisk titulu. Rosberg byl v právu, neboť jeho mercedes byl celou délkou vozu před Verstappenem, tudíž měl nárok na volbu stopy. Nicméně byl soupeřem vypoklonkován z trati.…

3 Štítky: Max Verstappen Nico Rosberg Toto Wolff Zveřejněno 1. 11 2016 — Šimon Trantina

Šéfovi Mercedesu se nelíbilo počínání mladého Nizozemce, který agresivním manévrem po startu GP Mexika v první zatáčce vytlačil Nika Rosberga z trati a výrazně tak ohrozil jeho závod, potažmo i naděje na zisk titulu.

Rosberg byl v právu, neboť jeho mercedes byl celou délkou vozu před Verstappenem, tudíž měl nárok na volbu stopy. Nicméně byl soupeřem vypoklonkován z trati. Němec však může může mluvit o štěstí, jelikož se i tak vrátil na druhém místě.

Dalším divokým Verstappenovým momentem byl konec závodu, kdy si v obraně před Sebastianem Vettelem zkrátil trať a pak Němci nepřepustil místo. Tím si vysloužil penalizaci pěti sekund a další velkou vlnu odporu ze strany veřejnosti i expertů.

„Možná, že tu penalizaci nakonec obdržel za součet jeho jízdy v celém závodě. Jeho styl je osvěžující, to ano, ale když tři závody před koncem útočíte na lídra šampionátu, neměli byste do něj narážet koly a tlačit ho ven z dráhy,“ stěžuje si šéf Mercedesu Toto Wolff.

„Jeho tým mu podal zprávu, kterou ho instruovali k tomu, aby se snažil s Nikem udržet vše v klidu. To přesně bych mu řekl i já. Šlo o mistrovství světa, i když o něj nebojujete, musíte být opatrní. Na druhou stranu je asi těžké brát si tyto příkazy k srdci. Když máte sklopené hledí a závodíte, hladina adrenalinu je vysoko,“ říká dále Wolff.

„Byl až moc za hranou, probrzdil přední pneumatiky a byl moc široký. Tím mě vytlačil z trati. Byl to veliký náraz, i když to tak v televizi nevypadalo. Cítil jsem to, byla to obrovská rána,“ komentoval situaci po startu zase Rosberg.

„Už jsem se smiřoval s tím, že auto je vyřízené, myslel jsem, že je konec. Naštěstí vůz zůstal vcelku, zřetelně jsem však cítil určité odchýlení při zatáčení. Není na mě, abych rozhodoval, jestli měl dostat penalizaci, nebo ne. Rozhodli se, že mu žádnou nedají, a já to akceptuji.“

Nico Rosberg nakonec dojel v Mexiku druhý, takže jeho vedení v šampionátu před týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem se ztenčilo na 19 bodů. To však Rosberga nemusí mrzet, protože do konce sezony zbývají už jen dva závody, ve kterých Němci k zisku titulu stačí dojet dvakrát na druhém místě i za předpokladu, že Hamilton oba podniky vyhraje.

Čtěte dále: Jednotné posuzování incidentů? Formule 1 není tenis, říká komentátor Tomáš Richtr

Nico Rosberg se s Maxem Verstappenem na trati utkal tuto sezonu již několikrát, komisaři však jejich souboje posuzují velmi nekonzistentně

Nico Rosberg se s Maxem Verstappenem na trati utkal tuto sezonu již několikrát, komisaři však jejich souboje posuzují velmi nekonzistentně

 

Diskuse k článku

Napsat komentář