Tlak, stres… před letní pauzou už to bylo trochu za hranou, připouští Kvjat

Daniil Kvjat se opět rozmluvil o svých pocitech po „sestupu“ z Red Bullu do Toro Rosso. Nejhůře se prý cítil těsně před letní pauzou, kdy tlak a stres dosáhly už téměř neúnosné hranice. Rus ztratil sedačku u „áčkového“ týmu Red Bullu v úvodu sezony ve prospěch Maxe Verstappena. Po sesazení do Toro Rosso nedokázal dosahovat solidních výsledků,…

Štítky: Daniil Kvjat Red Bull Toro Rosso Zveřejněno 15. 09 2016 — Lukáš Štěrovský

Daniil Kvjat se opět rozmluvil o svých pocitech po „sestupu“ z Red Bullu do Toro Rosso. Nejhůře se prý cítil těsně před letní pauzou, kdy tlak a stres dosáhly už téměř neúnosné hranice.

Rus ztratil sedačku u „áčkového“ týmu Red Bullu v úvodu sezony ve prospěch Maxe Verstappena. Po sesazení do Toro Rosso nedokázal dosahovat solidních výsledků, a to jak v porovnání s týmovým kolegou Sainzem, tak i s ostatními jezdci ze středu pole, kam italská stáj výkonnostně spadá.

Krize dosáhla maxima v závodech před letní pauzou. „Vážně jsem potřeboval na chvíli vypnout. Cítil jsem spoustu nahromaděného stresu, myšlenek a tlaku. Už toho bylo vážně moc, bylo to trochu za hranou, ale nakonec jsem byl schopen vyčistit si hlavu. Bohužel pro tým byly poslední dva závody v Itálii a ve Spa absolutně nevyhovující našemu vozu,“ naráží Rus na loňský motor Ferrari, který pohání jeho monopost a který na vysokorychlostních tratích už nestíhá konkurenci.

„I tak jsem ale byl schopen soustavně pracovat a vylepšovat věci. Můj inženýr je teď evidentně klidnější, což je fajn vidět. Navíc jsou před námi tři nebo čtyři závody, které by nám potenciálně měly více sednout. Stále to nebude jednoduché, budeme muset najít správná řešení, ale budeme zkrátka chtít jezdit a bavit se.“

Kvjatovo místo u Toro Rosso pro příští rok není vůbec jisté. Nejčastěji se mluví o jeho nahrazení Pierrem Gaslym, dalším z řady chráněnců Red Bullu, který je současně vedoucím mužem šampionátu GP2.

„Formule 1 je sport, kde se může stát cokoliv. V posledních pěti letech jsem zažil mnoho pádů a vzestupů s tím, že posledních šest měsíců bylo hodně odlišných a ne úplně příjemných pro práci. Stále věřím tomu, že dosahuji svého potenciálu a že je vše v pořádku,“ prohlásil v současnosti jediný Rus závodící ve formuli 1.

„Užívám si každý moment, kdy jsem na trati. Snažím se zůstat soustředěný, pracovat dobře s inženýry. Věřím, že se dostáváme víc a víc k limitům vozu. Zatím moje nejlepší závody byly Baku a Monako. Doufám, že na další městské trati v Singapuru se mi podaří na ně navázat.“

Čtěte dále: Video: Návrat pilotů Toro Rosso do Itálie

Frustrace. Přesně ta šla během letošní sezóny často vyčíst z Rusovy tváře

Frustrace. Přesně ta šla během letošní sezóny často vyčíst z Rusovy tváře

Diskuse k článku

Napsat komentář