Motorsports: FIA Formula One World Championship 2011, Grand Prix of Japan, Pit wall of Red Bull Racing *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Ze singapurského závodu do továren půjde bezprecedentní množství dat

Nedělní Grand Prix v Singapuru bude výjimečná – minimálně z hlediska technologie. V reálném čase totiž bude do továren stájí po celém světě přenášeno extrémní množství informací přímo z okruhu.

Štítky: GP Singapuru McLaren Technika Zveřejněno 17. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

„Během závodu uvidíme asi 10 terabytů dat, která projdou systémem, což z toho dělá největší vědecký projekt na planetě v tomto období. Překonává to i lidský genom (veškerá genetická informace uložená v DNA, pozn. red.),“ uvádí Ian Rhodes, výkonný ředitel firmy McLaren Applied Technologies.

Ten mimo jiné vysvětlil i obecný způsob, jakým jeho firma zajišťuje elektronickou podporu během závodů. Data z vozů putují do řídící jednotky motoru, které McLaren Applied Technologies dodává všem stájím. Tyto jednotky jsou v podstatě jakýmsi datovým rozbočovačem.

Data z nich jsou v reálném čase posílána do velínů týmů na okruzích, boxové uličky a do továren, kde se týmy snaží pomoci kolegům přímo na trati a vylepšit výkon a strategii v závodě.

V továrně tak mají například přehled o tom, co se děje s ostatními vozy, kdy by měl pilot vyměnit pneumatiky, kdy zvýšit nebo snížit výkon motoru a tak dále. „Každé takové řídící středisko vyzkouší naživo asi 300 000 simulací během závodu, aby týmu na okruhu dokázalo konzistentně radit, co má udělat dál,“ vysvětluje Rhodes.

Experiment s výše zmíněným množstvím dat má za úkol pomoci členům týmů rychleji se rozhodovat v klíčových momentech závodu.

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.