Taktika s motory: Tři na sezonu nebo něco obětovat a získat výhodu na výkonu?

Renault, a možná nejen on, přemýšlí, jak takticky naložit s novým pravidlem pouhých tří pohonných jednotek a jejích částí na sezonu. Oproti loňsku se jedná o pokles ze čtyř na tři, závodů přitom bude o jeden více: 21.

1 Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 27. 02 2018 — Tomáš Richtr

Za překročení kvótních limitů následují penalizace v podobě poklesu míst na startu. To během velké ceny výrazně redukuje šance na zisk důležitých mistrovských bodů, které mají vliv na konečné umístění v Poháru konstruktérů, a tím pádem na objem peněz na odměnách. Jenomže zatímco se čtyřmi motory na sezonu o dvaceti závodech musel jeden motor vydržet teoreticky pět závodů, letos je to vlastně sedm. To je prodloužení životnosti pohonné jednotky o masivních 40 procent. Zůstane-li ale automobilka u čtyř motorů na sezonu, v sezoně s 21 závody to znamená obětovat přinejhorším dvě nebo dokonce možná jen jednu velkou cenu v sezoně, což je 9,5 % závodů. Což je Benefitem je ale takový výkonnostní potenciál motorů, který odpovídá loňské úrovni, aniž by musela automobilka činit kompromisy vstříc o 40 % delší životnosti.

S větším počtem pohonných jednotek to také znamená větší počet šanci na nasazení technických zlepšení. Daní za to bude start z konce startovního roštu, přičemž pro letošní sezonu už nebudeme konfrontování s velkými počty poklesu míst na startu. Nově, pokud si penalizace za výměnu komponent pohonné jednotky žádá alespoň 15 míst trestu, pilot jednoduše odstartuje poslední.

Renault prozradil, že taktiku počtu motorů a chvílím jejich nasazení během sezony rozhodne po skončení oficiálních testů a před prvním závodem v Austrálii.

Diskuse k článku

Napsat komentář