Tajemnosti kolem třetí předjížděcí zóny DRS

Vedení F1 se rozhodlo na Silverstonu implementovat třetí přejížděcí zónu. A je unikátní. Zatímco jiné DRS zóny celkem neomylně ukončí brzdění do zatáčky, tak zatáčky za třetí zónou DRS na Silverstonu brzdění nutně nevyžadují. A to znamená, že pilot může mít zadní spojler otevřený déle. Jenomže je tu velké 'ale'. To nejspíš zvládnou jen kvalitní týmy ze špičky. Někteří se obávají, že to paradoxně roztáhne startovní pole.

Štítky: DRS GP Velké Británie Zveřejněno 6. 07 2018 — GPF1.cz

Zóny DRS mezi zatáčkami 5-6 (na rovince Wellington) a 14-15 (rovinka Hangar) nejsou nové. Nový je DRS zóna na cílové rovince, před zatáčkou Abbey, která v roce 2010 dostala novou úlohu, neboť na upraveném okruhu vede závodníky na novou sekci dráhy před tím, než se jezdci vrátí na původní verzi okruhu v zatáčce Luffield.

Pokud tuto zatáčku Abbey jezdci projedou naplno, a s ní následující zatáčku č. 2 Farm, pak mohou mít systém DRS aktivní až do okamžiku brzdění do zatáčky Village, tedy třetí v pořadí. Okruh na Silverstonu má navíc pro letošek zcela nový asfalt. Pneumatiky budou kombinace měkká (žlutá), střední (bílá) a premiéru si odbude tvrdá (modrá). Všechny tyto parametry jsou neznámou pro samotné závodníky, kteří sami nevědí, co od třetí zóny DRS, nového asfaltu a jiných pneumatik, který potřetí a naposled budou mít tenčí běhnou, čekat.

Diskuse k článku

Napsat komentář