Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Belgium, 
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Systému Halo ani tří motorů na sezonu se jen tak nezbavíme

Přestože obě novinky sezony 2018 – tedy systém Halo i omezení na tři motory na rok – jsou čím dál tím více kritizovány fanoušky i experty, prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt tvrdí, že není možnost, jak zavedení těchto úprav zrušit.

5 Štítky: FIA Jean Todt Pravidla Zveřejněno 1. 12 2017 — Lukáš Štěrovský

Ohledně systému Halo se objevují pochybnosti prakticky od jeho začátku. Naposledy zaznamenal problém Valtteri Bottas, který v rámci víkendu GP Abú Dhabi kvůli svatozáři nedokázal při testu vůz opustit do předepsaných sedmi vteřin. Halo navíc navýší váhu monopostů, takže vyšší a těžší jezdci budou v nevýhodě.

To ale nechává chladným Jeana Todta, prezidenta FIA. „Nevrátíme to. Halo přijde a zůstane. Proč? Protože to nabízí neskutečné možnosti ochrany. Jsem fascinován tím, co se o něm napsalo. Halo je součástí přirozené kontinuity formule 1. Samozřejmě to nemusí být poslední řešení. Pokud nalezneme jiný způsob, pak ho zavedeme.“

Nové motory F1 by mohly pohánět i prototypy Le Mans

Podobná situace panuje ohledně snížení počtu tří motorů na sezonu od příštího roku, proti kterému se nejvíc ohrazují stáje McLaren a Red Bull. „Není to nic nového, bylo to rozhodnuto před lety. Pokud by se týmy chtěly vrátit na čtyři kusy, museli bychom mít jednotný souhlas všech. A ten nenastane, proto tři motory. Nelze to vrátit zpátky,“ tvrdí Todt.

Útěchou budiž alespoň to, že sportovní šéf Ross Brawn pracuje na změně systému penalizací, aby jezdci nedosahovali šílených čísel jako v letošním roce. „Změníme to tak, aby se penalizované vozy dostaly na konec roštu, ale neměly penalizace o hodnotě padesáti nebo šedesáti míst. Takže to aspoň bude snazší na pochopení,“ říká Brawn.

Diskuse k článku

  1. jara255 3.12.2017 (13:01)

    Systém HALO tam bude do prvního průseru. Potom to najednou půjde sundat velmi rychle. Nemám představu o jeho pevnosti, ale v případě ulomení, kdy u hlavy mi bude čouhat kus trubky, no nevím. Představa, že v autě, přímo před sebou čučím celou jízdu na svislou štangli, je šílenost. Hlavně, že dopravní předpisy v mnohých zemích zakazují navigaci na čelním skle. Tady frčí 300 a hůlka ve výhledu je OK.

  2. nachty18 2.12.2017 (12:31)

    Já nevím, ale tohle už je moc mě jako velkého fanouška který se tešil na každý zavodní víkend tohle už moc nepřitahuje poslední dobou co slyším o HALO a že budou je tři motory na sezónu se mi to jen hnusí tohle není ta formule co znám a už to ani nikdy nebude je to jen můj názor :/

  3. Honza
    Honza 2.12.2017 (12:16)

    Někdo kdo vychodil 2hý stupeň ZŠ musí přeci jasně spočítat, že výrobní náklady (mzdy, režie, vývoj, energie,…atd.) se přece lépe rozpouští do více výrobků, než do méně. Takže 3 motory na sezonu budou stát 12mil, tzn 4mil/motor, ale 6 motorů na sezonu bude stát třeba 20mil, tedy 3,3mil/motor…
    Ano je tam rozdíl 8mil, ale sorry to jsou dost akceptovatelné náklady, navíc Sauber získal AR, TR získalo Hondu, takže se bavíme o rozpočtu 150mil/sezonu pro ty nejmenší stáje, což je o 50-60 mil více než před 2-3 roky.

  4. madmark
    madmark 1.12.2017 (11:59)

    3 motory na sezónu (proboha proč???), 105 kg paliva, dělají ze závodění vytrvalostní závody. Do toho postupné rušení otevřeného kokpitu, omezené komponenty atd. Fuj fuj fuj!

  5. Rendy
    Rendy 1.12.2017 (10:42)

    To su ale „hajzli“, jak by řekl Bohuš… 😞

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.