Střední týmy: Nasr dojel na skvělém pátém místě, bodů se při debutu dočkal i Sainz

Sauber bodoval s oběma vozy, napodobila ho i Force India. Z bodů se při debutu radoval i Sainz, naopak u Lotusu zavládlo zklamání.

Štítky: Carlos Sainz Cedrik Staudohar Federico Gastaldi Felipe Nasr Force India Giampaolo Dall´Ara Lotus Marcus Ericsson Max Verstappen Monisha Kaltenbornová Nick Chester Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Phil Charles Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Vidžaj Mallya Zveřejněno 15. 03 2015 — Filip Fikejz

Sauber bodoval s oběma vozy, napodobila ho i Force India. Z bodů se při debutu radoval i Sainz, naopak u Lotusu zavládlo zklamání.

Sauber

Felipe Nasr při svém debutu získal skvělou pátou pozici. „Jsem velmi šťastný. Je to pro tým i pro mě velká úleva a tento úspěch mě velmi těší. Byl to obtížný závod,“ vzpomínal. „V první zatáčce to bylo dost chaotické, jeden z jezdců narazil do mého kola. Myslel jsem, že mé auto bylo trochu poškozeno, ale po několika kolech jsem poznal, že je vše fajn. Pak už šel závod podle plánu. Celý závod jsem pociťoval tlak zezadu, což nebylo jednoduché. Byl to pro mě i pro každého v týmu emocionální závod.“

Úspěch švýcarského týmu, který bodoval poprvé od Velké ceny Brazílie roku 2013 a s oběma vozy dokonce poprvé od Velké ceny Japonska téhož roku, podtrhl osmým místem a svými prvními body v F1 Marcus Ericsson. „Především tým odvedl v zimě skvělou práci. Pro všechny z týmu tady v Melbourne i v továrně je úžasné dosáhnout v prvním závodním víkendu sezony takového výsledku. Při testování jsme viděli dobrý pokrok. Jsem šťastný za všechny. Získal jsem své první body ve formuli jedna, což je pro mě splnění velkého cíle. Teď na tom můžeme stavět,“ zhodnotil.

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová věděla už po kvalifikaci, že tým je konkurenceschopný, přesto byla příjemně překvapena, že jezdci své pozice získali v přímých soubojích. „Je to důkaz naší tvrdé práce a odměna pro celý tým, který se musel vyrovnávat s nepříjemnými okolnostmi. Je to výtečný úspěch, na který můžeme být hrdi. Pochopitelně jsem spokojena s oběma jezdci, kteří podali skvělý výkon a umožnili nám tento skvělý výsledek,“ pochvalovala si.

Hlavní traťový inženýr Giampaolo Dall´Ara navázal na její slova a pochválil Nasra za to, že dokázal za sebou po celý závod udržet Daniela Ricciarda. i Ericssona, který už v prvním kole dokázal získat několik míst a po změně strategie na dvě zastávky jel na maximum a předjel Carlose Sainze.

Force India

Přestože tým ze Silverstone vyjel s novým vozem až při posledních předsezonních testech v Barceloně, dokázal oba vozy dostat do cíle na bodovaných místech. Sedmý Nico Hülkenberg považuje výsledek za pozitivní. „Byl to dobrý závod. Neudělal jsem žádné chyby a spolehlivost našeho auta nám pomohla vytěžit z problémů jiných. V této fázi sezony je důležité využít každou příležitost. Byli jsme připraveni, když to bylo potřeba, měli jsme dobrou strategii a zvládli jsme tlak,“ pochvaloval si a přiznal, že vůz pořád nedosáhl požadovaného výkonu. „Všichni tvrdě pracují, aby naše auto bylo rychlejší. S body na kontě se teď můžeme těšit do Malajsie a doufat, že tam uděláme další pokrok.“

Sergio Pérez se dostal v průběhu závodu do kontaktu s Jensonem Buttonem, ale nakonec dojel na desátém místě. „Byl to jeden z neobvyklých závodů s mnoha událostmi, ale rozhodně jsem spokojený, že odjíždím s bodem a že Nico pro tým také vyjel dobré body. Jel jsem oproti němu jinou strategii, abychom maximalizovali šance týmu. Odstartoval jsem na středních pneumatikách, abych měl na konci výhodu měkkých,“ vysvětloval. „Bohužel jsem po safety caru musel pustit Ericssona a klesl jsem při tom i za Buttona, což bylo pro můj závod velmi bolestivé. Byl na měkkých pneumatikách. I když jsem byl rychlejší, nebylo jednoduché ho předjet a dost jsem za ním ztratil. Pořád se soustředím na pozitiva, bod z náročného závodu je pro tým dobrý výsledek.“

Šéf týmu Vidžaj Mallya vidí bodovaná umístění jako odměnu za tvrdou práci v průběhu zimy. „Vytěžili jsme maximum ze spolehlivosti VJM08, což je momentálně naše největší síla. Nico zajel výborný závod, Sergio se dokázal zotavit z kontaktu a hodin, dokázal maximálně využít své schopnosti šetřit pneumatiky a získat bod. Bohužel se musel vzdát pozic, které získal na startu, jinak by byl blízko Nika. Mít dvě auta na bodech je ale vždy dobrý začátek sezony,“ prohlásil.

Toro Rosso

Carlos Sainz dojel při svém prvním startu v F1 devátý. Přestože má z výsledku radost, cítí, že jeho potenciál byl vyšší. „Musíme vzít v potaz vše, co se stalo. Musíme zůstat pozitivní, dál se zlepšovat, věřit v sebe sama, protože víme, že můžeme být lepší. Dnešní závod jsem si opravdu užil. Měl jsem skvělý start, líbila se mi bitva v první zatáčce, i když jsem tam byl možná až moc optimistický, ale poučil jsem se,“ vysvětloval. „Pomalá zastávka byla obtížným momentem pro celý tým, protože jsme byli na velmi dobré pozici a ztratili celkem dost času. Pak bylo hlavním cílem bez problémů dojet. Se svým prvním závodním víkendem jsem spokojen. Cítím, že jsme dosáhli všech mých cílů a těším se na příští závod v Malajsii.“

Maxe Verstappena vyřadila technická závada z bodované pozice. Nejmladší jezdec historie F1 byl pochopitelně zklamaný. „Ale pořád tu bylo tento víkend i dost pozitiv. Měl jsem dobrý první stint na středních pneumatikách, řada lidí kolem mě byla na měkkých, ale dokázal jsem se jich držet,“ vzpomínal. „Ale jakmile jsem se po zastávce vrátil na trať, uviděl jsem kouř. Oznámil jsem to na boxovou zeď a požádali mě, abych odstavil vůz. Je to opravdová škoda, protože jsem se cítil dobře, auto fungovalo dobře. Kdybych mohl zůstat na trati, myslím, že bychom dojeli na bodech. Byli jsme trochu nešťastní, ale musíme se před příštím závodem soustředit na pozitiva. Vše, co jsem se tu naučil, využiju v praxi a doufám v mnohem lepší výsledek.“

Hlavní závodní inženýr Phil Charles si uvědomuje, že závod mohl dopadnout mnohem lépe. „Problémy, které přišly ze strany týmu, nás přišly celkem draho. Carlos ztratil po safety caru dvě místa kvůli potížím se softwarem, pak ztratil dost času při výměně kola, další problémy se softwarem a s nastavením přišly, když se na konci závodu bránil Sauberu, ale pořád dokázal získat body, což je pozitivní. Pro Maxe byl den zklamáním, se svou strategií mohl dojet na bodech,“ zhodnotil inženýr a slíbil, že tým ví co udělat, aby příště podobné události nenastaly.

Cedrik Staudohar z Renaultu upozornil na nasazené úpravy, které měly zlepšit řiditelnost a výkonnost vozu, což se sice podařilo, ale objevily se jiné komplikace, které bude ještě potřeba analyzovat a řešit.

Lotus

Týmu z Enstone závod po nadějné kvalifikaci vůbec nevyšel. Oba jezdci odstoupili už v prvním kole. Romain Grosjean ztrácel výkon už v zaváděcím kole a po prvním okruhu zajel do garáže. „Byl tam technický problém, který vyšetřujeme. Takhle nechcete skončit závod, ale víme, že auto je dobré a jsme na tom o mnoho lépe než loni. S E23 máme dobrý základ a dobrý motor,“ pochvaloval si. „Máme také nové díly, které nasadíme v dalších závodech, takže bychom ještě měli zvýšit výkon. První závod je vždy obtížný, nikdy nevíte, co se může stát. Bohužel jsme dnes měli smůlu, ale to není důležité. Pro letošní rok jsem plný naděje.“

Pastor Maldonado skončil po nezaviněné kolizi ve svodidlech už v první zatáčce. „Takové je závodění. Bylo to rušný start do úzké zatáčky. Cítil jsem zezadu tvrdý náraz, neviděl jsem, co se stalo. Je to zklamání, protože to pro nás byla skvělá šance zajet skvělý závod. Rychlost vozu vypadala lepší než v kvalifikaci, takže se těším, že se z tohoto závodu můžeme poučit,“ věří. „Až dodneška to byl dobrý víkend, což je celkem slibné. Za dva týdny budeme znovu bojovat o body a budeme ještě konkurenceschopnější.“

Zástupce šéfa týmu Federico Gastaldi označil den za frustrující. „Takhle žádný tým nechce začínat sezonu. Měli jsme skvělý potenciál připsat si dnes skvělý výsledek. Tým ale není deprimovaný, jsme nadšeni do dalších závodů, viděli jsme, co je možné v sezoně, která nás čeká. Vibrace v týmu jsou pozitivní,“ ujistil.

Technický ředitel Nick Chester uvedl, že tým vyšetřuje příčinu Grosjeanova brzkého odstoupení. „V předsezonním testování jsme jezdili celkem spolehlivě, ale občas se nějaké problémy do začátku sezony neprojeví. Podíváme se na to v Enstone a v Malajsii budeme znovu bojovat. Naštěstí to dnes byl jeden závod z dvaceti a ukázali jsme, že E23 má úžasný potenciál. Nemůžeme se dočkat, až toho využijeme v Sepangu,“ těší se.

Diskuse k článku

Napsat komentář