Statistiky testů: Mercedes byl nejrychlejší a také nejvíce jezdil
Podívejte se na souhrnná čísla za poslední testy v Barceloně a celková čísla za předsezónní testy 2015.
Podívejte se na souhrnná čísla za poslední testy v Barceloně a celková čísla za předsezónní testy 2015.
Barcelona 2
Až v posledních testech v Barceloně Mercedes odkryl karty, ale jen částečně. Na rozdíl od soupeřů totiž nikdy nezajel rychlé kolo na super měkké směsi, použil jen měkkou, přesto byl nejrychlejší. Nico Rosberg jako jediný pokořil hranici jedné minuty a 23 sekund.
Čelo tabulky je hezky seřazené podle týmů, druhý nejrychlejší byl Williams, třetí Ferrari. Podle analýz Mercedesu činí jeho skutečný náskok před ostatními 0,8 sekundy.
Nejlepší časy z druhých testů v Barceloně
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Směs |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:22,792 | Měkká | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:23,022 | 0,230 | Měkká |
3 | Valtteri Bottas | Williams | 1:23,063 | 0,271 | Super měkká |
4 | Felipe Massa | Williams | 1:23,262 | 0,470 | Super měkká |
5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:23,276 | 0,484 | Super měkká |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:23,469 | 0,677 | Super měkká |
7 | Felipe Nasr | Sauber | 1:24,023 | 1,231 | Super měkká |
8 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 1:24,191 | 1,399 | Super měkká |
9 | Romain Grosjean | Lotus | 1:24,200 | 1,408 | Super měkká |
10 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:24,276 | 1,484 | Super měkká |
11 | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:24,527 | 1,735 | Super měkká |
12 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:24,638 | 1,846 | Měkká |
13 | Nico Hülkenberg | Force India | 1:24,939 | 2,147 | Super měkká |
14 | Sergio Pérez | Force India | 1:25,113 | 2,321 | Super měkká |
15 | Kevin Magnussen | McLaren | 1:25,225 | 2,433 | Měkká |
16 | Jenson Button | McLaren | 1:25,327 | 2,535 | Super měkká |
17 | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:25,947 | 3,155 | Střední |
18 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:26,705 | 3,913 | Měkká |
V poslední testech se poprvé obrátila karta v odjetých kolech, poprvé nebyl nejlepší Mercedes, patřilo mu až páté místo. Na jedné straně za to mohly problémy se spolehlivostí, na straně druhé fakt, že si tým odbyl dlouhé jízdy v předchozích testech. Naopak úspěšné závodní simulace posunuly do čela Sauber a Ferrari.
Relativně málo opět jezdi Red Bull a zvláštní kapitolou zůstává McLaren, který jezdil doslova málo, protože Hondu i nadále sužovaly technické problémy.
Na závěr pár čísel od Pirelli o největším počtu odjetých kol na jedné sadě pneumatik: prototyp střední 28 (Räikkönen), tvrdá 27 (Nasr), střední 26 (Ericsson), měkká 15 (Massa, Rosberg), super měkká 5 (Ericsson, Pérez, Nasr, Hülkenberg) a přechodná 6 (Hamilton, Kvjat).
Odjeté vzdálenosti v druhých testech v Barceloně
P. | Tým | Kola | Km |
---|---|---|---|
1 | Sauber | 545 | 2536 |
2 | Ferrari | 488 | 2271 |
3 | Toro Rosso | 442 | 2057 |
4 | Williams | 384 | 1787 |
5 | Mercedes | 378 | 1759 |
6 | Lotus | 367 | 1708 |
7 | Force India | 365 | 1699 |
8 | Red Bull | 359 | 1671 |
9 | McLaren | 177 | 823 |
Předsezónní testy 2015
Když se podíváme na celková čísla za letošní zimu, nejvíce ze všech jezdců jezdil Nico Rosberg. Na opačném konci tabulky jsou nezávodní piloti, kteří dostali jen omezené příležitosti. Samozřejmě kromě Fernanda Alonsa, který je tak nízko proto, že musel poslední testy zcela vynechat, aby odpočíval po své nehodě. Jeho týmový kolega Button tak v letošním voze odjel zhruba dvakrát větší vzdálenost.
Force India sice úplně vynechala první testy a přišla i o den a půl z těch posledních, přesto zvládla víc než McLaren a jeho piloti.
Odjeté vzdálenosti v zimních testech 2015 - jezdci
P. | Jezdec | Kola | Km |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | 759 | 3463 |
2 | Felipe Nasr | 649 | 2976 |
3 | Max Verstappen | 617 | 2834 |
4 | Sebastian Vettel | 602 | 2768 |
5 | Marcus Ericsson | 596 | 2732 |
6 | Carlos Sainz Jr. | 589 | 2700 |
7 | Kimi Räikkönen | 580 | 2655 |
8 | Lewis Hamilton | 533 | 2434 |
9 | Felipe Massa | 492 | 2258 |
10 | Valtteri Bottas | 491 | 2255 |
11 | Daniel Ricciardo | 486 | 2243 |
12 | Pastor Maldonado | 486 | 2231 |
13 | Daniil Kvyat | 457 | 2109 |
14 | Romain Grosjean | 355 | 1640 |
15 | Sergio Pérez | 285 | 1327 |
16 | Nico Hülkenberg | 271 | 1262 |
17 | Jenson Button | 224 | 1033 |
18 | Pascal Wehrlein | 161 | 749 |
19 | Fernando Alonso | 117 | 536 |
20 | Susie Wolff | 86 | 400 |
21 | Jolyon Palmer | 77 | 358 |
22 | Kevin Magnussen | 39 | 182 |
U týmů se odráží to, co jsme si řekli už u jezdců. Technické problémy Hondy způsobily, že McLaren nenajel ani třetinu kilometrů Mercedesu, který byl celkově nejlepší. Kilometry Force Indie lze vzhledem k vynechaným pěti testovacím dním považovat za úspěch.
Odjeté vzdálenosti v zimních testech 2015 - týmy
P. | Tým | Kola | Km |
---|---|---|---|
1 | Mercedes | 1340 | 6121 |
2 | Sauber | 1245 | 5709 |
3 | Toro Rosso | 1206 | 5534 |
4 | Ferrari | 1182 | 5423 |
5 | Williams | 1069 | 4913 |
6 | Red Bull | 943 | 4352 |
7 | Lotus | 918 | 4230 |
8 | Force India | 669 | 3114 |
9 | McLaren | 380 | 1751 |
Mercedes má celkem čtyři týmy (Mercedes, Williams, Lotus, Force India), takže není divu, že dominuje také tabulce kilometrů podle pohonných jednotek. Inženýři z Brixworthu tak mají mnoho důležitých dat pro další vývoj svého produktu.
S jednotkou Ferrari jezdily v testech dva týmy (Ferrari a Sauber), ovšem v Austrálii se možná přidá třetí – Manor Marussia – který v testech pomoct nemohl. Red Bull Racing a Toro Rosso zvládly s Renaultem méně než týmy Ferrari.
Poslední Honda má jen McLaren, což ve spojení s technickými problémy znamená velmi málo odjetých testovacích kol.
Odjeté vzdálenosti v zimních testech 2015 - motory
P. | Motor | Kola | Km |
---|---|---|---|
1 | Mercedes | 3996 | 18378 |
2 | Ferrari | 2427 | 11132 |
3 | Renault | 2149 | 9886 |
4 | Honda | 380 | 1751 |
Diskuse k článku