Statistiky testů: Mercedes byl nejrychlejší a také nejvíce jezdil

Podívejte se na souhrnná čísla za poslední testy v Barceloně a celková čísla za předsezónní testy 2015.

Štítky: Statistiky Zveřejněno 2. 03 2015 — Jan Pastorek

Podívejte se na souhrnná čísla za poslední testy v Barceloně a celková čísla za předsezónní testy 2015.

Barcelona 2

Až v posledních testech v Barceloně Mercedes odkryl karty, ale jen částečně. Na rozdíl od soupeřů totiž nikdy nezajel rychlé kolo na super měkké směsi, použil jen měkkou, přesto byl nejrychlejší. Nico Rosberg jako jediný pokořil hranici jedné minuty a 23 sekund.

Čelo tabulky je hezky seřazené podle týmů, druhý nejrychlejší byl Williams, třetí Ferrari. Podle analýz Mercedesu činí jeho skutečný náskok před ostatními 0,8 sekundy.

Nejlepší časy z druhých testů v Barceloně

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Směs
1 Nico Rosberg Mercedes 1:22,792 Měkká
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:23,022 0,230 Měkká
3 Valtteri Bottas Williams 1:23,063 0,271 Super měkká
4 Felipe Massa Williams 1:23,262 0,470 Super měkká
5 Kimi Räikkönen Ferrari 1:23,276 0,484 Super měkká
6 Sebastian Vettel Ferrari 1:23,469 0,677 Super měkká
7 Felipe Nasr Sauber 1:24,023 1,231 Super měkká
8 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 1:24,191 1,399 Super měkká
9 Romain Grosjean Lotus 1:24,200 1,408 Super měkká
10 Marcus Ericsson Sauber 1:24,276 1,484 Super měkká
11 Max Verstappen Toro Rosso 1:24,527 1,735 Super měkká
12 Daniel Ricciardo Red Bull 1:24,638 1,846 Měkká
13 Nico Hülkenberg Force India 1:24,939 2,147 Super měkká
14 Sergio Pérez Force India 1:25,113 2,321 Super měkká
15 Kevin Magnussen McLaren 1:25,225 2,433 Měkká
16 Jenson Button McLaren 1:25,327 2,535 Super měkká
17 Daniil Kvyat Red Bull 1:25,947 3,155 Střední
18 Pastor Maldonado Lotus 1:26,705 3,913 Měkká

V poslední testech se poprvé obrátila karta v odjetých kolech, poprvé nebyl nejlepší Mercedes, patřilo mu až páté místo. Na jedné straně za to mohly problémy se spolehlivostí, na straně druhé fakt, že si tým odbyl dlouhé jízdy v předchozích testech. Naopak úspěšné závodní simulace posunuly do čela Sauber a Ferrari.

Relativně málo opět jezdi Red Bull a zvláštní kapitolou zůstává McLaren, který jezdil doslova málo, protože Hondu i nadále sužovaly technické problémy.

Na závěr pár čísel od Pirelli o největším počtu odjetých kol na jedné sadě pneumatik: prototyp střední 28 (Räikkönen), tvrdá 27 (Nasr), střední 26 (Ericsson), měkká 15 (Massa, Rosberg), super měkká 5 (Ericsson, Pérez, Nasr, Hülkenberg) a přechodná 6 (Hamilton, Kvjat).

Odjeté vzdálenosti v druhých testech v Barceloně

P. Tým Kola Km
1 Sauber 545 2536
2 Ferrari 488 2271
3 Toro Rosso 442 2057
4 Williams 384 1787
5 Mercedes 378 1759
6 Lotus 367 1708
7 Force India 365 1699
8 Red Bull 359 1671
9 McLaren 177 823

Předsezónní testy 2015

Když se podíváme na celková čísla za letošní zimu, nejvíce ze všech jezdců jezdil Nico Rosberg. Na opačném konci tabulky jsou nezávodní piloti, kteří dostali jen omezené příležitosti. Samozřejmě kromě Fernanda Alonsa, který je tak nízko proto, že musel poslední testy zcela vynechat, aby odpočíval po své nehodě. Jeho týmový kolega Button tak v letošním voze odjel zhruba dvakrát větší vzdálenost.

Force India sice úplně vynechala první testy a přišla i o den a půl z těch posledních, přesto zvládla víc než McLaren a jeho piloti.

Odjeté vzdálenosti v zimních testech 2015 - jezdci

P. Jezdec Kola Km
1 Nico Rosberg  759 3463
2 Felipe Nasr  649 2976
3 Max Verstappen  617 2834
4 Sebastian Vettel  602 2768
5 Marcus Ericsson  596 2732
6 Carlos Sainz Jr.  589 2700
7 Kimi Räikkönen  580 2655
8 Lewis Hamilton  533 2434
9 Felipe Massa  492 2258
10 Valtteri Bottas  491 2255
11 Daniel Ricciardo  486 2243
12 Pastor Maldonado  486 2231
13 Daniil Kvyat  457 2109
14 Romain Grosjean  355 1640
15 Sergio Pérez  285 1327
16 Nico Hülkenberg  271 1262
17 Jenson Button  224 1033
18 Pascal Wehrlein  161 749
19 Fernando Alonso  117 536
20 Susie Wolff  86 400
21 Jolyon Palmer  77 358
22 Kevin Magnussen  39 182

U týmů se odráží to, co jsme si řekli už u jezdců. Technické problémy Hondy způsobily, že McLaren nenajel ani třetinu kilometrů Mercedesu, který byl celkově nejlepší. Kilometry Force Indie lze vzhledem k vynechaným pěti testovacím dním považovat za úspěch.

Odjeté vzdálenosti v zimních testech 2015 - týmy

P. Tým Kola Km
1 Mercedes 1340 6121
2 Sauber 1245 5709
3 Toro Rosso 1206 5534
4 Ferrari 1182 5423
5 Williams 1069 4913
6 Red Bull 943 4352
7 Lotus 918 4230
8 Force India 669 3114
9 McLaren 380 1751

Mercedes má celkem čtyři týmy (Mercedes, Williams, Lotus, Force India), takže není divu, že dominuje také tabulce kilometrů podle pohonných jednotek. Inženýři z Brixworthu tak mají mnoho důležitých dat pro další vývoj svého produktu.

S jednotkou Ferrari jezdily v testech dva týmy (Ferrari a Sauber), ovšem v Austrálii se možná přidá třetí – Manor Marussia – který v testech pomoct nemohl. Red Bull Racing a Toro Rosso zvládly s Renaultem méně než týmy Ferrari.

Poslední Honda má jen McLaren, což ve spojení s technickými problémy znamená velmi málo odjetých testovacích kol.

Odjeté vzdálenosti v zimních testech 2015 - motory

P. Motor Kola Km
1 Mercedes 3996 18378
2 Ferrari 2427 11132
3 Renault 2149 9886
4 Honda 380 1751

Diskuse k článku

Napsat komentář