Stane-li se příliš bezpečnou, zničí sama sebe, tvrdí Lauda o F1

Pokud by zmizelo z formule 1 nebezpečí, závodění zůstane stále stejné. Potíž je v tom, že právě o kolize lidé stojí, ale nestojí o ně vedení automobilového sportu obecně. Jak podotýká Niki Lauda, pokud se F1 stane příliš bezpečnou, může dojít k sebezničení.

Štítky: Bezpečnost Niki Lauda Zveřejněno 14. 10 2017 — Josef Nekvinda

Bezpečnost bude před začátkem nové sezony bez pochyby jedním z hlavních témat mnoha diskuzí. Zavedení systému Halo, jak se novému bezpečnostnímu prvku přezdívá, má své zastánce, především z řad výkonných činitelů, a pochopitelně odpůrce. Těch je valná většina z řad fanoušků, což může vést k jejich ztrátě zájmu o sport a následnému úpadku celé formule 1. Na tento velmi komplexní problém upozorňuje bývalý trojnásobný šampion Niki Lauda.

„Nesnažit se nadále učinit formuli 1 zcela bezpečnou,“ započal Lauda rozhovor odpovědí na otázku, které již aplikované změny by ve sportu v tomto případě vzal zpět. „Tito závodníci by měli být těmi nejlepšími na světě. To je to, co lidé chtějí. Také vidět nějakou nehodu, a lidé je čas od času rádi vidí, čímž objevují limity. Když z toho jezdci dokážou vyváznout bez úhony, pak je to něco, o co dle mého musíme usilovat. Když na druhou stranu zajdete příliš daleko, je možné, že formule 1 zničí sama sebe.“

Na systém Halo už si stěžovalo mnoho povolaných lidí, mezi nimi i několik pilotů. Ti se ohrazují argumenty o ničení přirozeného půvabu formule 1. Lauda sám stál tváří v tvář smrtelné nehodě v roce 1976, a i proto k bezpečnosti současných pilotů má co říci.

„Dnešní piloti přicházejí s manželkami, dětmi a psy a sledují závody, protože už nehrozí žádné takové nebezpečí. My jsme vždy byli sami. Zejména proto, že jsme nechtěli, aby naše ženy přijely na závod a domů si nás odvážely v rakvi. Byla to úplně jiná éra a díky bohu se F1 stala mnohem bezpečnější. Tento problém byl zredukován prakticky na nulu. Pro sport jedině dobře.

Ta rychlost, ta hnací síla, kterou dnes disponují, je stejná jako za naší éry. Jediným rozdílem pro nás bylo větší nebezpečí. To oni neznají. Kdybyste nechali zmizet tu nebezpečnou složku, závodění zůstane vždy stejné – musíte umět nejlépe ovládat auto na hranici možností,“ dodal.

Diskuse k článku

Napsat komentář