Srovnání s Red Bullem ukazuje, že Renault musí zlepšit i své šasi

Sedmá pozice v Rusku, dvě jedenáctá a dvě dvanáctá místa – tak vypadá maximum Renaultu po návratu do formule 1 v letošním roce. A motorem to nebude – Red Bull se stejnou pohonnou jednotkou bojuje na špici. Ředitel týmu Cyril Abiteboul však říká, že výsledky týmu nejsou reprezentativní vzhledem k tvrdé práci, kterou tento rok…

Štítky: Cyril Abiteboul Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 21. 07 2016 — Dominik Lob

Sedmá pozice v Rusku, dvě jedenáctá a dvě dvanáctá místa – tak vypadá maximum Renaultu po návratu do formule 1 v letošním roce. A motorem to nebude – Red Bull se stejnou pohonnou jednotkou bojuje na špici. Ředitel týmu Cyril Abiteboul však říká, že výsledky týmu nejsou reprezentativní vzhledem k tvrdé práci, kterou tento rok předvedli.

Renault koupil Lotus minulou zimu. Ten loni vykázal ztrátu 57 milionů liber, což se samozřejmě projevilo na investicích do vývoje a tím pádem i na autě pro tuto sezonu. Stálý tým středu pole se tak propadl na chvost, kde dokáže předčít už pouze saubery a manory. Na devátém místě v Poháru konstruktérů se drží jen díky šesti bodům Kevina Magnussena z Velké ceny Ruska na začátku května.

Francouzský výrobce automobilů už na začátku sezony vyhlašoval, že tento rok bude spíše testovací a že návrat na špici očekává až v období následujících pěti let. I přes to všechno je současná forma týmu se sídlem v Estone studenou sprchou. Podle svého šéfa Abiteboula však není fér posuzovat tým pouze podle výsledků:

„Výsledky, které teď předvádíme na trati, nehodnotí to množství práce a pokroku, který probíhá za zavřenými dveřmi v Estone a Viry. Stále stavíme tým a najímáme nové lidi. Náš vývoj nespí, naopak. Mohli jsme to vidět během testů v Silverstone, kde jsme zkoušeli nové aerodynamické díly a nové zavěšení. Doufáme, že nám to dodá zlepšený výkon v dalších závodech.

Náš hlavní zájem se nicméně pohybuje ve střednědobém až dlouhodobém období, takže úsilí jde přednostně za tímto cílem. Neříkám však, že rok 2016 není důležitý, protože významné množství zdrojů jde do letošního vozu. Výsledky nejsou strhující, ale stále se učíme novým věcem, které poté využijeme v budoucnu.“

Ohledně nadcházejícího závodu má Francouz smíšené pocity: „Sice se do Budapeště těšíme, ale víme, že to bude velká výzva. Pomalé a klikaté tratě nám většinou nesedí. Ale jak jsem řekl předtím, učíme se a i z těžkého závodu získáme důležité informace pro budoucnost.“

Zatímco se šasi Renault bojuje, v oblasti pohonné jednotky, zdá se, konečně našel správnou cestu. Poslední úpravou z Monaka udělal velký krok ve snaze snížit ztrátu na konkurenty z Mercedesu a Ferrari. Technický ředitel Remi Taffin si vylepšení pochvaluje a dodává, že další budou následovat:

„Silverstone byl čtvrtým závodem, kde jsme využili novou jednotku a vše opět pracovalo dobře. Nyní jsme se dostali do stádia, kde budeme pracovat na menších problémech, jejichž vyřešení vylepší celkový obrázek a dá nám extra výkon skrz ovladatelnost a koňskou sílu.

Mít spolehlivou a dobře řiditelnou pohonnou jednotku byl jedním z cílů, které jsme si tento rok určili. Po dosažení tohoto cíle nyní musíme pracovat společně s Estone na vylepšení celkové konkurenceschopnosti vozu.“

Dobrým ukazatelem zlepšení motoru jsou výkony týmu Red Bull, který je s s motorem Tag-Heuer schopen bojovat na čele startovního pole. Taffin je rád, že se úsilí jeho týmu konečně vyplatilo, na vavřínech ale neusíná:

„Stále musíme zvýšit výkon. Vynakládáme však velké úsilí ve snaze zjistit, jak toho dosáhnout.“

Čtěte dále: Jak výhodný bude pro Toro Rosso přechod zpět na motory Renault

Sedmé místo Magnussena z Ruska zůstává týmovým maximem.

Sedmé místo Magnussena z Ruska zůstává týmovým maximem.

Diskuse k článku

Napsat komentář