Spousta nových okruhů se hlásí o pořadatelství

Velký zájem hlásí novému majiteli královny motorsportu, společnosti Liberty Media, ze strany potenciálních hostitelů závodů formule 1. Okruhů je prý tolik, že by to vydalo na celou stránku.

Štítky: GP Singapuru Liberty Media Zveřejněno 10. 05 2017 — Josef Nekvinda

Kalendář na příští sezonu už nyní čítá 21 víkendů, 21 různých destinací, kde se formule 1 představí. Zatímco se dále nepočítá s GP Malajsie, opačným směrem míří Německo nebo Francie. Dohody s těmito okruhy byly uzavřeny ještě za minulého vedení, nicméně Liberty Media reportuje velký zájem dalších, a především nových, závodních destinací.

Nový šéf, Chase Carey, se netají touhou nadále kalendář F1 rozpínat. Vědom si je přitom opatření, která budou pro tento krok nezbytná a týkají se především samotných účastníků šampionátu.

„Nezaměřovali jsme se na počet závodů. Víme, že je tu možnost nějaké přidat, ale než se budeme bavit konkrétněji, chceme být ve větší součinnosti s týmy. Počet zájemců z míst, kde vědí, co obnáší hostování závodů F1, by dal na stránku. Mohl bych ji vyplnit místy, odkud se hlásili o schůzku a debatu nad tématem možnosti pořádat závod F1,“ prohlásil Chase Carey.

„Snažíme se v co největší míře angažovat a posuzujeme jednotlivé lokality. Nejen trhy jako je Evropa, které jsou zřejmě tradičnějšími trhy, ale stejně tak i příležitosti v Americe a Asii. Chceme vědět, co pro nás každá z těchto příležitostí znamená do budoucna, ačkoli v mnoha aspektech prioritou zůstává zajištění úspěchu 21 velkých cen, které budeme mít příští rok,“ přibližuje současný šéf F1.

Jak již bylo zmíněno, kalendář po dlouhých osmnácti letech opouští GP Malajsie a otazníky visely i nad GP Singapuru. Zdá se ale, že už nevisí, neboť vše už je prý před finální dohodou, která Singapuru zajistí setrvání v šampionátu. Udržet tuto destinaci bylo rovněž klíčové. Naznačily to již uskutečněné závody v Austrálii a Číně, kde v obou případech došlo k výraznému nárůstu fanoušků přímo v dějišti velké ceny.

Zároveň Carey také dodal, že snahy o rozšíření kalendáře nemohou ohrozit stabilitu stávajících dějišť velkých cen, přičemž bude usilovat o maximalizaci událostí na nich konaných.

„Hovořili jsme o tom, aby se z toho staly ještě větší události a maximalizovaly se některé věci jako hospitality. Koncový zákazník je na těchto živých událostech důležitý, to je zřejmé a my se na to zaměřujeme,“ ujišťuje Carey o záměrech Liberty Media.

Diskuse k článku

Napsat komentář