Spolumajitel Force Indie je notorický neplatič

Force India je kvůli svému spolumajiteli v dluzích, sám Mallya byl už třetí společností označen jako záměrně škodící neplatič. Všechny potíže vznikly s krachem aerolinek Kingfisher Airlines, které Mallya spoluvlastnil. Vidžaj Mallya a další ředitelé zkrachovalé letecké firmy Kingfisher Airlines byli společností United Bank of India na začátku září označeni za záměrně škodící neplatiče. Stalo se tak…

2 Štítky: Force India Vidžaj Mallya Zveřejněno 17. 02 2016 — Lukáš Štěrovský

Force India je kvůli svému spolumajiteli v dluzích, sám Mallya byl už třetí společností označen jako záměrně škodící neplatič. Všechny potíže vznikly s krachem aerolinek Kingfisher Airlines, které Mallya spoluvlastnil.

Vidžaj Mallya a další ředitelé zkrachovalé letecké firmy Kingfisher Airlines byli společností United Bank of India na začátku září označeni za záměrně škodící neplatiče. Stalo se tak poté, co se manažeři Kingfisheru nedostavili před výbor firmy k projednání situace. Mallyovi tak od té doby nebylo umožněno získat v Indii jakoukoliv půjčku na záchranu aerolinek.

To ovlivňuje i budoucnost celého týmu Force Indie. Jeho spolumajitel je totiž v konfliktu s hlavním sponzorem, firmou Diageo (vlastníkem společnosti Smirnoff). Další partner stáje, Roy Subrata, majitel Sahary, prohlásil, že má v plánu prodat svůj podíl, aby získal peníze k vyplacení z indického vězení, ve kterém se momentálně nachází.

Diageo hledalo způsoby, jak Mallyovi znemožnit vedení týmu, jelikož půjčky stáje, za které se firma postavila, nebyly (ani nemohly být) spláceny. Jenže se ukázalo, že Mallya má ve svých obchodních záležitostech velký nepořádek, smlouvy obsahují protichůdné právní nároky, a tak Diageo nemohlo převzít kontrolu nad akciemi, jak by chtělo.

Vidžaj Mallya tvrdil, že by byl ochoten odstoupit z funkce předsedy své firmy United Spirits Ltd (největším indickým producentem alkoholu), pokud by získal decentní dohodu (samozřejmě, potřebuje splatit své dluhy nejen v Kingfisher Airlines). Diageo, jež se také zabývá alkoholem, možná nemuselo být s touto myšlenkou spokojeno, ale pokud by Mallyu vyplatilo, mohlo by se jej zbavit snadněji, než kdyby se pustilo do legálního, právního boje. A čím rychleji se společnost vrátí do stabilního stavu, tím snazší bude řídit její zisky.

Mezitím se rojí zprávy o tom, že jako záměrně škodícího neplatiče označila Mallyu (respektive jeho další firmu United Breweries) Paňdžábská národní banka. Jedná se už o třetí finanční instituci z veřejného sektoru, která spolumajitele Force Indii takto zaškatulkovala.

Mallya ve snaze získat nějaké peníze nakonec prodal United Spirits Ltd Diageu. To se pokusí vyřešit nepořádek, který Mallya nadělal. Ten však stále dluží velkou sumu peněz, údajně až 139 miliónů dolarů. Jelikož se Diageo právem obává, že částku nikdy neuvidí, snaží se získat i Mallyovy podíly ve stáji Force Indie. Tomu určitě ani nepomohla dohoda o zapojení automobilky Aston Martin do jeho týmu, která nakonec ztroskotala. A ve světle nových informací se ani Astonu nelze divit, že se do partnerství s týmem, který je v takové finanční nejistotě, nehrnul.

Naopak lehce překvapivě může působit poslední tvrzení Berniho Ecclestona, který si je jistý tím, že Vidžaj Mallya formuli 1 neopustí.

Čtěte dále: Hülkenberg není posedlý místem u top týmu

Ve světle nejnovějších informací je skoro s podivem, jak dobrými výsledky Force India disponuje

Ve světle nejnovějších informací je skoro s podivem, jak dobrými výsledky Force India disponuje

Diskuse k článku

Napsat komentář