Nezávislé týmy by mohly s dodavateli motorů bojovat proti automobilkám

Zkušený novinář Joe Saward se zamýšlí nad vedlejším efektem toho, co by mohl přinést vstup nezávislých dodavatelů motorů do F1 v roce 2021. Podle něj je možné, že se týmy, které odebírají „cizí“ pohonnou jednotku, spojí s právě s dodavateli nezávislých agregátů v boji proti stájím s vlastním motorem – tedy automobilkám.

Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 17. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

V poslední době šlo zaznamenat náznaky, na základě kterých si lze vyvodit velkou snahu nového vedení mít v F1 po roce 2020, kdy končí platnost současných technických pravidel, nezávislého dodavatele pohonných jednotek. Hovoří se o firmách jako Cosworth či Ilmor.

Doslechl jsem se, že nové (případně staronové) značky by se mohly zapojit na bázi spolupráce s již zavedenými týmy. Taková spolupráce je zcela běžná v automobilovém průmyslu, tak proč ne i ve sportu. Například McLaren, Red Bull, Aston Martin a Cosworth by se mohly společně podílet na vývoji jednoho agregátu, který by posléze byl používán i jinými týmy – McLaren by tento motor mohl pojmenovat McLaren V6, Red Bull jako Aston Martin V6 a Cosworth by ten samý kus mohl nabízet dalším stájím jakožto vlastní výrobek.

Kupříkladu Ferrari by tak opět mohlo skrze tento počin přivést do formule 1 zpět značku Alfa Romeo (podobně jako Red Bull, který jezdí s motory Renault, avšak pojmenovanými jako TAG Heuer).

Jak Mezinárodní automobilová federace, tak i nový majitel F1 Liberty Media se netají tím, že se jim tato myšlenka zamlouvá. Tím by se totiž výrazně snížil současný vliv automobilek a výrobců motorů. Klíčovým elementem, ostatně jako vždy, však bude cena takových motorů. Ta by musela být výrazně nižší než u současných agregátů, což je dlouhodobý cíl vedení F1 a Mezinárodní automobilové federace.

Ferrari chce mít ze Sauberu a dalších týmů vlastní juniorku

Diskuse k článku

Napsat komentář