Souhrn toho, kdo bude mít v Kanadě vylepšený motor, a kdo ne

Pro svůj technický charakter, který si žádá silné motory, a pořadí závodu v šampionátu, je GP Kanady logickým milníkem pro nasazení výrazných zlepšení v oblasti pohonné jednotky. Pojďme si přehledně říci, kdo má co v plánu a kdo naopak musel od svých plánů upustit.

Štítky: Ferrari Honda Mercedes Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 8. 06 2018 — GPF1.cz

RENAULT

Red Bull s motory Renault má dvě vítězství z Číny a Monaka a s ohledem na svůj deficit musí Renault makat na zlepšení výkonnosti, ale i spolehlivosti. Renault má velká očekávání, ale například Adrian Newey z Red Bullu prohlásil, že zrychlení se pohybuje jen v oblasti 0,1 sekundy na kolo. Renault navíc provokoval prohlášením, že ze šesti motorů, které jsou pro vozy Renaultu, Red Bullu a McLarenu připraveny, by se nemuselo vyplatit nasazení motorů právě týmu Red Bull. Nakonec to ale vypadá, že nový motor dostane všech šest aut. Pro Red Bull je to důležitý krok k rozhodnutí, zda bude od příští sezony používat motory Honda, nebo zůstane u Renaultu. Termínem pro rozhodnutí je letošní GP Rakouska.

MERCEDES

I když je na tom Mercedes v Poháru konstruktérů a Poháru jezdců lépe než vloni stejnou dobou, cítí tlak konkurence, která je letos silnější. Také proto Mercedes usiloval o nasazení novinek pro GP Kanady. To ale musel na poslední chvíli odvolat kvůli komplikacím „v kvalitě“. Nový motor Mercedes sobě, ale také Williamsu a Force Indii, dá až pro GP Francie. Mercedes tak v Kanadě pojede s motorem, se kterým jezdí už od úvodní Velké ceny Austrálie. Minimálně pro závod v Kanadě se očekává, že Mercedes bude tahat za kratší konec. Tedy alespoň to tvrdí on sám.

FERRARI

Právě Ferrari by mohlo z prodlení Mercedesu těžit. Pro Kanadu má v plánu nasadit nové verze motorů a okruhy s dlouhými rovinkami mu problém nedělají. Motor hraje v Kanadě důležitější roli než obvykle a na okruhu se navíc objeví hned tři předjížděcí zóny DRS, které roli motorů učiní ještě důležitější. U jezdců na motorech Ferrari je ale situace komplikovanější. Räikkönen od GP Španělska jezdí na druhém spalovacím motoru, turbu a MGU-H. To samé platí o pilotech Sauberu a Haasu, které mají nové motory od Monaka. Novou verzi motorů jim lze v Kanadě nasadit, ale určitě se budou muset vracet ke starším jednotkám.

Formula One Testing

HONDA

Pro Hondu je GP Kanady jednou z posledních příležitostí, jak přesvědčit Red Bull, že je pro něj Honda silným partnerem do budoucna. Zlepšení na spalovacím motoru mohou přinést až extra 27 koní. „Úpravy jsou zejména na spalovacím motoru, abychom navýšili výkon. Montreal je známý svými dlouhými rovinkami, více než 60 % okruhu se jede na plný plyn. Pro Red Bull je důležitý fakt, že také Renault nasadí novou verzi motorů. Může tedy porovnat trend zlepšení u obou dodavatelů a na základě toho se rozhodnout pro budoucího partnera.

Diskuse k článku

Napsat komentář