Sloupek Romaina Grosjeana: Australský úspěch a zajímavé gesto bahrajnských pořadatelů

Haas ve své premiérové Grand Prix v Melbourne přepsal historii a ústřední postavou byl i hrdina dne Romain Grosjean. Pocity z tohoto závodu pak popsal ve svém sloupku pro webový magazín f1i a my vám nyní jako malou retrospektivu před GP Bahrajnu nabízíme jeho přepis. Dále už tedy pokračuje právě francouzský závodník. Po takové dramatickém vstupu do sezony…

Štítky: Romain Grosjean Zveřejněno 1. 04 2016 — Josef Nekvinda

Haas ve své premiérové Grand Prix v Melbourne přepsal historii a ústřední postavou byl i hrdina dne Romain Grosjean. Pocity z tohoto závodu pak popsal ve svém sloupku pro webový magazín f1i a my vám nyní jako malou retrospektivu před GP Bahrajnu nabízíme jeho přepis. Dále už tedy pokračuje právě francouzský závodník.

Po takové dramatickém vstupu do sezony v Melbourne si nejsem zcela jist, kde mám začít tyto řádky. Skutečně musím začít tím, že jsme s Haasem skončili na šestém místě?

Když jsem v Austrálii míjel šachovnicovou vlajku, mé emoce dosahovaly vrcholu. V neposlední řadě proto, že to pro nás byl vlastně velmi ošemetný víkend. Byla to vůbec první Grand Prix pro tým Haas F1, přítomni byli Gene Haas i Guenther Steiner, kteří na tomto projektu odvedli spoustu práce.

A konečně přišla neděle. Náš první závodní den a já jsem viděl, že přáním Geneho je, abychom byli schopni dokončit závod. Věděl jsem, že když se to povede, bude to opravdu něco úžasného pro nás všechny. To, čeho jsme nakonec v Austrálii dosáhli, bylo naše vítězství, protože každý v týmu ze sebe odevzdal více jako sto procent svých možností. Neexistuje nic, na co byste pak mohli být více hrdí.

Soutěžíme ve sportu, kde auto má samozřejmě obrovský vliv na výsledek, a pokud ho zrovna nemáte nejlepší, obvykle se vám nepodaří vyhrát závod. To ale neznamená, že nemůžete vyhrát svůj vlastní. Lidé se mě před každou sezonou neustále ptají, jaké jsou mé cíle. Vždy říkám, že chci vylézt z auta s vědomím stoprocentně odvedené práce. Chci v závodech dělat správná rozhodnutí. Když se mi podaří dosáhnout těchto cílů, pak vyhraji svůj závod a takto k tomu přistupuje i celý tým.

Během toho víkendu jsme se úspěšně vypořádali s několika náročnými úkoly. Šlo zejména o havárii v pit lane s Riem (Haryantem) a samozřejmě kvalifikaci, kde jsme bojovali s novými pravidly. Věděli jsme, že to bude v Q1 těsné. Ačkoli to časově nestačilo, byl jsem si vědom, čeho bylo auto schopné. Také jsem věděl, že závodní den bude úplně jinou záležitostí, protože je to dlouhý závod. Start z devatenácté pozice proto nebyl zvlášť velkým problémem. Skutečně jsem byl rád, že jsme měli představu o tom, co to auto dokáže a s čím do toho závodu můžu jít.

Když závod končil a já přijel na cílovou rovinku, šachovnicová vlajka nikde nebyla. Netušil jsem ani, zda jsem závod dokončil či nikoli. Nakonec jsem ji ale zahlédl a pak už přišel ten nával emocí, o kterých už jsem mluvil. Zároveň jsem byl velmi poctěn fanoušky, že měl zvolili Pilotem dne, což bylo zároveň oceněním snahy nás všech ze strany veřejnosti. Náš výsledek zřejmě nezmění naše očekávání, ale na druhou stranu jsme zcela nový tým a máme před sebou ještě hodně dlouhý proces vzdělávání se. Sami si můžete představit cokoliv, ale je před námi stále velmi dlouhá cesta.

Samozřejmě ze sebe vydáme všechno, abychom dosáhli nejlepších výsledků. Cílem každého týmu je pokusit se vyhrávat závody. Není to ale vždy možné, takže pro nás je důležité, abychom neustále rostli a dělali postupné kroky od současné pozice. Mám tím na mysli Bahrajn. Je to úplně jiný závodní víkend. Nyní už alespoň máme data z Grand Prix, ale všechno začíná nanovo od nastavení, přes opotřebení pneumatik, spotřebu paliva až po nalezení limitů auta na trati. Bude to pro nás celou sezonu stejné v průběhu každého víkendu, bez ohledu na naše předchozí výsledky. Je jasné, že čím více zkušeností získáme, tím snazší některé věci budou, protože budeme pracovat s větší databází informací.

Osobně jsem měl závodění na Středním Východě vždy rád. Dobře, možná tam závody navštěvuje méně fanoušků než v Evropě, ale je to vždy zábava závodit v Bahrajnu, Dubaji nebo Abu Dhabi. Ať už to bylo v GP2 nebo F1. Organizátoři závodu v Bahrajnu o nás skvěle pečují. Je to jedna z mála tratí, kde pokud skončíte na stupních vítězů, dostanete zmenšeninu hlavní trofeje. Je to velmi pěkné gesto.

Během závodního víkendu se pak v padoku konají velké grilovačky, a to vytváří skvělou atmosféru závodu. Pro mě bude Bahrajn vždy speciální místo, protože jsem tu v roce 2012 zaznamenal své vůbec první pódiové umístění. Skončil jsem tehdy třetí a ten samý výsledek se mi podařilo zopakovat hned následující rok. Těším se tedy na tento závod a na to, že budeme stavět na základech, které jsme položili v Austrálii.

Čtěte dále: Grosjean: Tohle se vyrovná vítězství!

Romain Grosjean byl po závodě v Melbourne zaplaven emocemi podobnými jako vítěz

Romain Grosjean byl po závodě v Melbourne zaplaven podobnými emocemi jako vítěz

Diskuse k článku

Napsat komentář