Šéf Red Bullu: Pokud bude trest pro Mercedes mírný, ostatní týmy zváží úmyslné porušování pravidel

Příliš mírného trestu za porušení pravidel ohledně omezené rádiové komunikace by v budoucnu mohly využít i další týmy, varuje šéf Red Bullu Christian Horner. Ke konci závodu v Anglii Nico Rosberg najednou ztratil rychlost; důvodem byly potíže s převodovkou. Mercedes neváhal a svému pilotovi poskytl informace, jak změnit nastavení a tím problém vyřešit. To se…

Štítky: Christian Horner Mercedes Nico Rosberg Red Bull Zveřejněno 11. 07 2016 — Marie Tomšíková

Příliš mírného trestu za porušení pravidel ohledně omezené rádiové komunikace by v budoucnu mohly využít i další týmy, varuje šéf Red Bullu Christian Horner.

Ke konci závodu v Anglii Nico Rosberg najednou ztratil rychlost; důvodem byly potíže s převodovkou. Mercedes neváhal a svému pilotovi poskytl informace, jak změnit nastavení a tím problém vyřešit. To se však od letoška kvůli omezené rádiové komunikaci nesmí. Za tento prohřešek byl Nico Rosberg, respektive Mercedes, po závodě vyšetřován. Rosberg dostal penalizaci deseti sekund, klesl na třetí místo, ale Mercedes se odvolal.

Christian Horner upozorňuje, že pokud bude závěrečný trest příliš mírný, tak i další týmy mohou využít záměrného porušení pravidel. “Bude zajímavé sledovat, s čím přijdou komisaři FIA. Pokud to bude napomenutí nebo pět sekund, pak to bude férová hra do konce roku. Bude k dispozici spousta zpráv a budeme přemýšlet nad tím, zda informace stojí za pět vteřin, nebo ne. Bude zajímavé sledovat, jak to bude vypadat po udělení trestu.”

Hornerovi se sice omezená rádiová komunikace nezamlouvá, ale pořád to je pravidlo, které by se mělo dodržovat. “Myslím, že to pravidlo je nesmysl, ale pravidla jsou pravidla a musí se dodržovat. Ty dvě informace zněly jako porušení pravidel. Jednou z nich byla změna na tlačítkách a druhá návod na to, jak řídit vůz bez použití sedmého převodového stupně.”

Mercedes argumentuje tím, že Rosbergovy problémy byly kritické, tudíž se nejednalo o porušení pravidel. “Možná ano, ale to nic nemění na tom, že mu řekli, jak řídit auto. Teď to je v rukách komisařů. Já bych to dál neměl soudit. Vím, že pravidla jsou pravidla, ať už dobrá, nebo špatná. Je spousta informací, které bychom chtěli říct pilotům, ale nemůžeme,” komentoval Horner.

Red Bull se také mohl stát předmětem vyšetřování, protože Verstappenovi řekl o potížích Rosberga. “To je strategie. Vůz vepředu má problém, to neznamená, že jsme mu řekli, jak má řídit auto nebo měnit nastavení,” dodal šéf Red Bullu.

Čtěte dále: I samotní jezdci kritizují příliš dlouhou fázi safety caru v Silverstone

Diskuse k článku

Napsat komentář