Šéf Mercedesu vysvětluje další kontakt mezi svými jezdci a kritizuje Verstappena

Nevraživost mezi piloty Mercedesu nebere konce. Vše vyvrcholilo vzájemnou kolizí ve Španělsku, v Kanadě jsme mohli vidět něco podobného, jen s menšími následky. Šéf týmu Mercedesu Toto Wolff vysvětlil následky kontaktu z první zatáčky a rovněž se dočkal i odpovědi na nedávnou kritiku Maxe Verstappena. Ještě pár sekund před startem kanadského závodu to pro Mercedes…

6 Štítky: Lewis Hamilton Max Verstappen Mercedes Nico Rosberg Zveřejněno 14. 06 2016 — Marie Tomšíková

Nevraživost mezi piloty Mercedesu nebere konce. Vše vyvrcholilo vzájemnou kolizí ve Španělsku, v Kanadě jsme mohli vidět něco podobného, jen s menšími následky. Šéf týmu Mercedesu Toto Wolff vysvětlil následky kontaktu z první zatáčky a rovněž se dočkal i odpovědi na nedávnou kritiku Maxe Verstappena.

Ještě pár sekund před startem kanadského závodu to pro Mercedes vypadalo ideálně. Hamilton s Rosbergem stáli na prvních dvou místech. Ovšem startovní procedura se nepovedla ani jednomu z nich a do vedení se prodral Sebastian Vettel. Následovala první zatáčka, boj o druhou příčku a drobná kolize. Hamilton téměř neztratil, zato Rosberg se propadl na konec první desítky.

Ke kontaktu mělo dojít v důsledku velké nedotáčivosti Lewise Hamiltona na studených pneumatikách. Rosberg musel vyjet ze své závodní stopy a odnesl to nejen on, ale i tým jako celek. Při vzpomínkách nejen na Montréal je z Wolffových slov cítit jistá frustrace.

“Byl to tvrdý manévr. Lewis řekl, že měl problémy s nedotáčivostí, ale to samé bych řekl já! Startovali jsme z předních příček, na výjezdu z první zatáčky jsme byli druzí a devátí. To není nic příjemného. Měl jsem déjà vu. Podobné diskuze máme po každém závodě.”

Wolff připouští, že Nico Rosberg to v první zatáčce neměl jednoduché. “Otázkou je, jak moc se dá monopost ovládat na vnějšku. První zatáčka je v Kanadě opravdu obtížná, je tam úniková zóna. Pokud by tam stála zeď, byl by to problém.”

Kolize neměla za následek jen ztrátu pozic. Rosbergova poškození vedla k přehřívání vozu, která vyvolávala upozornění na volantu. “Na Nikově volantu byla snad všechna možná upozornění. Myslíme si, že když byl široký v první zatáčce a vyjel na trávu, tak se mu nečistotami ucpala část chlazení.

Takže dostával varování ohledně převodovky a brzd. Pak se to uklidnilo, ale na konci se objevily potíže s palivem. To vše pilota rozptyluje. Ptal se, jestli je to možné, ale nikdy jsme nešli přes limit pohonné jednotky. Dalo se to zvládnout,” komentoval Toto Wolff.

Nedostatek paliva se projevil při boji s Verstappenem. “Nico měl velké potíže s palivem, proto musel ubrat, a pak se vrátit. Pozdě zabrzdil a ztratil kontrolu nad autem. Verstappen se bránil opravdu dobře,” dodal Wolff.

Téma Verstappen je v posledních týdnech takřka nevyčerpatelným zdrojem. Nedávno přitom Wolff nešetřil kritikou na adresu mladého Nizozemce. “Max Verstappen se chová spíš jako puberťák. V autě hodně dobrý, ale při komunikaci s týmem se stále chová jako malý kluk.”

Tato slova samozřejmě nezůstala bez povšimnutí šéfa Red Bullu Christiana Hornera. “Myslím, že Max ukázal, že má velkou duševní sílu. Monako pro něj bylo těžké, ale způsob, jakým se dokázal vrátit v Kanadě a jeho důvěra v auto, to bylo úžasné. Vůbec ho to neovlivnilo. Vedl si celkem dobře na to, že pan Wolff o něm řekl, že není tak vyspělý. Ubránil se útoku velmi zkušeného pilota. To si myslím, že vyžaduje zkušenosti,” komentoval Horner.

Čtěte dále: Co stálo za dalším špatným startem Hamiltona

Diskuse k článku

Napsat komentář