Ferrari: Red Bull nás zničil, nemohli jsme jim dát motor

Red Bull strávil více jak polovinu sezony sháněním nového dodavatele pohonné jednotky. Poté, co se vymanil ze smlouvy s Renaultem, oslovil lídra šampionátu Mercedes. S úřadujícími mistry se mu ale dohodnout nepodařilo. Putování po padoku tak pokračovalo. Logicky druhou volbou Red Bullu bylo Ferrari. Ani Maranello však na nabídku nekývlo. A prezident Scuderie Sergio Marchionne vysvětluje proč.…

Štítky: Ferrari Red Bull Sergio Marchionne Zveřejněno 30. 12 2015 — Josef Nekvinda

Red Bull strávil více jak polovinu sezony sháněním nového dodavatele pohonné jednotky. Poté, co se vymanil ze smlouvy s Renaultem, oslovil lídra šampionátu Mercedes. S úřadujícími mistry se mu ale dohodnout nepodařilo. Putování po padoku tak pokračovalo. Logicky druhou volbou Red Bullu bylo Ferrari. Ani Maranello však na nabídku nekývlo. A prezident Scuderie Sergio Marchionne vysvětluje proč.

„Museli jsme se vyrovnat s několika vlastními problémy naší vlastní architektury a překonat tak technologický odstup. Kvůli tomu závazek poskytovat rovnocennou pohonnou jednotku týmu, který má technické schopnosti vyvinout vyspělé šasi, by mohl být nebezpečný pro konkurenceschopnost Ferrari,“ vysvětlil důvody odmítnutí spolupráce s Red Bullem Sergio Marchionne.

Jinými slovy pro Ferrari by byla nevýhodná spolupráce z pohledu byznysu. Ve vývoji pohonné jednotky maranellští utopili stovky miliónů, přičemž podat pak někomu hotový motor za zlomek ceny a nevyhrát kvůli tomu titul by bylo nelogické.

„Mým hlavním závazkem je podporovat a chránit Ferrari. Nezajímá mě porážka Mecedesu Red Bullem. Nezajímá mě ani argument ‘pojďme porazit s motorem Ferrari Mercedes.’ Chci, aby vyhrávalo Ferrari. Víme, že schopnosti Red Bullu jsou dobré. Se Sebastianem Vettelem vyhráli šampionáty a tím nás zničili.

Pokud se podíváme na významné investice Red Bullu do rozvoje jejich šasi, pak vybavit je pohonnou jednotkou za určitou cenu, která reflektuje mnohem vyšší investice, by se odrazilo v nerovnosti na trati,“ zhodnotil prezident Scuderie.

Red Bull se také snažil navázat spolupráci s Hondou, nicméně zde rakouská stáj narazila na dlouhou ruku McLarenu, který tuto možnost vetoval. Tým z Milton Keynes tak nakonec uzavřel novou dohodu s Renaultem, jehož motory ponesou název TAG Heurer.

“Se Sebastianem Vettelem (Red Bull) vyhráli šampionáty a tím nás zničili,” míní šéf Ferrari

Diskuse k článku

Napsat komentář