Marcus Ericsson

Zveřejněno Autor:

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of China

Národnost: švédská
Startovní číslo: 9
Tým: Sauber
Datum narození: 2. 9. 1990
První závod: GP Austrálie 2014
Tituly:
Oficiální stránka: marcusericsson.com
Statistiky: GPGuide

Marcus Ericsson se narodil 2. září 1990 v Kumle v Örebro. Jeho závodní kariéra začala v devíti letech, když v půjčovně motokár napoprvé málem překonal rekord tratě. To zaujalo jejího majitele Fredrika Ekbloma, jezdce se zkušenostmi z cestovních vozů, Champ Car a Le Mans, že přesvědčil Marcusova otce, aby svému synovi koupil motokáru.

Na motokárové trati v v Gothenburgu si Ericssona všiml šampión Indycar a vítěz Indy 500 Kenny Bräck a společně s Ekblomem ho doporučil týmu Fortec Motorsport, za který v minulosti oba závodili. Roku 2007 Ericsson začal v jeho barvách jezdit britský šampionát formule BMW a hned ve své premiérové sezoně ho vyhrál, když si připsal sedm výher a jedenáct pole position.

Roku 2008 se stále jako jezdec týmu Fortec přesunul do britské formule 3 a hned obsadil celkové páté místo. Pro následující sezonu změnil tým a přesunul se do japonské formule 3. Díky pěti výhrám šampionát v barvách stáje TOM´S ovládl. V prestižní Velké ceně Macaa skončil čtvrtý. Na čtyři závody si stihl odskočit také do britské formule 3 a pro tým Räikkönen Robertson Racing dvakrát vyhrál. Na sklonku roku si vyzkoušel vítězný monopost F1 Brawn GP a začal jezdit sérii GP2 Asia. V sezoně 2010 se se stájí Super Nova přesunul i do hlavní série GP2.

Hned ve své první sezoně vyhrál ve Valencii, ale celkově skončil až ve druhé desítce. Pokračoval i v GP2 Asia. V následujících dvou letech se v týmu iSport postupně zlepšoval, prosadil se celkově do první desítky, ale provázela ho smůla. Roku 2013 jezdil za elitní tým DAMS a skončil celkově šestý. To mu pomohlo k získání angažmá na rok 2014 v týmu formule 1 Caterham. Stal se tak prvním Švédem, který závodí v F1, od roku 1991, kdy v týmu Footwork Arrows závodil Stefan Johansson.

Sezónu ale Ericsson ani nedokončil kvůli krachu týmu. Situace mu samozřejmě nedovolila ani pomýšlet na výraznější výsledky. Poslední závody musel vynechat, ale pro rok 2015 si našel místo u týmu Sauber, kde závodil i v sezonách 2016 a 2017.

Články