Sauber představil C34

Hinwilská stáj Sauber ukázala, s čím budou letos závodit Marcus Ericsson a Felipe Nasr.

6 Štítky: Sauber Zveřejněno 30. 01 2015 — Jan Pastorek

Hinwilská stáj Sauber ukázala, s čím budou letos závodit Marcus Ericsson a Felipe Nasr.

Kromě nových tvarů upoutá na nejnovějším sauberu také kompletní změna barev. Kombinace modré a žluté odráží přítomnost nového sponzora Banco do Brasil, kterého přivedl Felipe Nasr.

„Rok 2014 byl velkým zklamáním. Ale to je minulost a teď jsme soustředění na to, co přijde. Poučili jsme se a do nové sezóny si věříme,“ prohlásila šéfka týmu Monisha Kaltenbornová. „Musíme se zlepšit a dokázat bojovat o body.“

„Jsem nadšená z našich dvou jezdců, kteří přináší čerstvý vzduch. Oba jsou mladí, talentovaní a velmi motivovaní. Na svých cestách do formule 1 oba prošli přes výhry ve formuli BMW a formuli 3. Oba pak kariérní pokrok završili v GP2.“

„Zatímco Marcus má už na kontě jednu sezónu ve formuli 1, Felipeho čeká první rok, na který je zcela připravený díky své roli testovacího a záložního jezdce Williamsu v loňském roce. Oběma našim jezdcům věřím.“

Pro Ericssona se zcela jistě jedná o krok vpřed, protože loni závodil pro Caterham. „Po těžké sezóně se chceme zlepšit a bojovat uprostřed pole, jak to tým v minulosti dělal. Z jezdeckého hlediska se chci dál učit a etablovat jako jezdec formule 1. Ve formuli 1 je těžké si dávat konkrétní cíle, protože záleží na celkovém kompletu. Je jasné, že chceme bojovat o body.“

Nasr je přesvědčený, že se u Williamsu naučil dost na to, aby letos konečně debutoval v závodní sedačce. „Ve své první sezóně se budu muset hodně učit, hlavně protože jsem na některých okruzích zatím nejel. Celkově jsem na tuto výzvu připravený.“

V roli testovacího a záložního jezdce Sauberu bude letos působit chráněnec Ferrari Raffaele Marciello.

Sauber C34

Při vývoji nového vozu se inženýři soustředili na tři hlavní oblasti: výkonnost v pomalých zatáčkách, snížení hmotnosti a stabilita při brzdění. Nejviditelnější změnou je tvar nosu, který odpovídá novým pravidlům. Tým přiznal, že hodně změnil aerodynamiku vozu. Mimo jiné si vyžádal nové tvary kol.

Zavěšení předních kol se změnilo jen málo, zůstává typu pushrod. Nicméně inženýři se snažili zlepšit zpětnou vazbu, která k jezdci proudí přes volant.

Bočnice jsou štíhlejší než u loňského vozu, umožnily to úpravy uchycení bočních nárazových struktur a změny architektury chladičů, které jsou nyní umístěny horizontálně. Důraz byl kladen flexibilitu chladicího systému. Štíhlejší je také záď vozu. Monopost váží méně než povinných 702 kilogramů a jezdci budou mít prostor pro ovlivňování rozložení hmotnosti pomocí závaží.

Sauber je opět poháněn motorem Ferrari. Konceptuálně je letošní maranellský pohon podobný tomu loňskému, ale architektura se změnila výrazně, což si vyžádalo úpravy šasi. Výfuk nově podpírá skříň převodovky.

Zavěšení zadních kol zůstalo typu pullrod, ale je kompletně přepracované, spodní ramena jsou oddělená. Cílem bylo zlepšit mechanickou trakci.

Do prvních testů v Jerezu vyjede C34 s několika díly z loňského C33, tým je postupně nahradí novými.

Fotogalerie

[wppa type=”content” album=”119″]Any comment[/wppa]

Diskuse k článku

Napsat komentář